۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84347814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه آستان سبزقبا(ع) در دزفول افتتاح شد

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 84347814
موزه آستان سبزقبا(ع) در دزفول افتتاح شد

دزفول- ایرنا- موزه آستان سبزقبا(ع) دزفول روز شنبه با حضور رئیس اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول روز شنبه در حاشیه افتتاح این موزه گفت: موزه آستان سبزقبا(ع) به دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و پیگیری اوقاف خوزستان با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ضلع شرقی بقعه راه اندازی شد.
مصطفی عباس نژاد با بیان اینکه تعدادی از اشیای این موزه جانمایی شده است، افزود: سایر مسائل امنیتی و حفاظتی موزه آستان سبزقبا(ع) نیز در فاز دوم انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: افزون بر ۵۰۰ شی بومی محلی، باستانی و فرهنگی در این موزه نگهداری می‌شود که مربوط به دوره‌های مختلف از جمله قاجاریه و ساسانی هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول زیربنای این موزه را ۱۶۰ مترمربع اعلام و بیان کرد: اشیای این موزه در سال‌های گذشته به علت شرایط نامطلوب نگهداری، آسیب دیده بودند و وضعیت نامطلوبی داشتند که در محل و  شرایط بهتر دوباره در معرض دید قرار گرفتند.
مسوول حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: ضرورت راه اندازی موزه در آستان سبزقبا(ع) احساس می‌شد که با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی در مدت سه ماه راه اندازی شد.
میثم رشنو افزود: اشیای این موزه که گنجینه فرهنگی مردم دزفول به شمار می‌روند، مربوط به دوره‌های مختلف از جمله اشکانیان و ساسانیان هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از بقعه متبرکه بن جعفر(ع) دزفول نیز دیدن کرد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha