۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84338493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۲۴۵ خدمت پزشکی در اردوی جهادی آویهنگ سنندج ارائه شد

سنندج - ایرنا - معاون فرهنگی،دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در اردوی جهادی ۲ روزه با عنوان نه‌مامی هیوا( نهال امید) ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در روستای آویهنگ سنندج، یک هزار و ۲۴ خدمت دارویی، درمانی و بهداشتی توسط دانشجویان به مردم این روستا ارائه شد.

به گزارش ایرنا،  محمد باقر خادم عرفان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران   اظهار داشت:در این اردوی ۲ روزه خدمات مختلف پزشکی شامل ویزیت  دندانپزشک عمومی و متخصص، ترمیم و کشیدن دندان، فلورایدتراپی دندان برای کودکان، ویزیت پزشک عمومی و ماما، انجام آزمایش پاپ اسمیر، انجام آزمایش خون شامل چربی، قند، آنزیم های کبدی و کلیه و نیز ارائه داروی رایگان انجام شد.

وی  افزود:۶۰ نفر در این اردوی جهادی خدمات داوطلبانه رایگان با حضور ۲دندانپزشک متخصص، ۲ دندانپزشک عمومی،سه پزشک عمومی، ۲ماما، ۲ کارشناس علوم آزمایشگاه و حدود ۴۰ نفر از دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف ارائه شد

 معاون فرهنگی،دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اشاره به اینکه خدمات دارویی و درمانی در این اردوی جهادی ارائه شد،گفت: در بخش دندانپزشکی ترمیم و کشیدن دندان و در بخش پزشکی ویزیت و ارائه دارو از خدماتی بود که مردم دریافت کردند.

 خادم عرفان تاکید کرد: ویزیت پزشکی و مامایی برای۲۵۰ نفر،آزمایش های خون شامل، قند، چربی، آنزیم های کبدی و کلیوی برای ۸۰ نفر،آزمایش پاپ اسمیر برای۳۰ نفر،ویزیت دندانپزشکی برای ۲۵۰ نفر بزرگسال و کودک،ترمیم ۱۷۰ دندان،کشیدن ۲۳۰ دندان،فلوراید تراپی دندان ۳۵کودک وارائه داروی رایگان به ۲۰۰ نفر از جمله خدماتی بود که جهادگران پزشکی ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه تمامی این خدمات به صورت رایگان بوده،گفت: با حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در آینده نزدیک شاهد برگزاری اردوهای جهادی با تلاش و امکانات بیشتردر مناطق محروم استان کردستان خواهیم بود.

 خادم عرفان ادامه داد:در این اردوی جهادی که در روستای آویهنگ سنندج برگزار شد علاوه بر آموزش صحیح مسواک زدن به دانش اموزان ،۶۰ عدد خمیر و مسواک به همراه ۷۰۰ماسک به مردم این منطقه اهدا شد.

 این  اردوی جهادی با همکاری مرکز بهداشت سنندج،درمانگاه معراج سپاه،درمانگاه شهید قاضی،نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،علوم پزشکی کردستان،معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، قرارگاه جهادی امام رضا(ع)،اداره آموزش و پرورش بخش کلاترزان،کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد.       

روستای آویهنگ با جمعیت حدود یک هزار و ۱۴۰۰ نفر در دهستان ژاورود غربی بخش کلاترزان سنندج واقع شده و فاصله این روستا از شهر سنندج ۶۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha