۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2221
کد خبر: 84333441
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرصت زندگی دوباره به قاتل با تلاش شوراهای حل اختلاف دزفول و اندیمشک

اندیمشک-ایرنا-معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قاتل دختر نوجوان پس از ۲۵ سال با عفو و گذشت خانواده مقتول و با همکاری و مشارکت اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان علیرضا باوی افزود: در سال ۱۳۷۵ فردی در اندیمشک بدلیل اختلافات خانوادگی با همسایه، خود دختر نوجوان وی را به قتل رسانده و متواری می شود که پس از مدتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌گردد.

وی افزود: نامبرده پس از دستگیری به قتلی که مرتکب شده اعتراف و پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص برای او شد.

وی بیان کرد: طی این سال ها افراد و هیاتهای مختلفی از معتمدین ، خیرین و حتی گروه اعزامی از آستان قدس رضوی و گروه های دیگر از سراسر استان و کشور تلاش های فراوانی برای صلح و سازش کردند ولی نتیجه ای حاصل نشد .

وی گفت:اولیای دم بر قصاص قاتل پا فشاری می کردند و بخاطر اینکه خانواده قاتل دیگر واسطه جهت جلب رضایت نفرستند از شهرستان اندیمشک به دزفول نقل مکان کردند.

باوی در ادامه بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین اینکه قاتل طی این ۲۵ سال از کار خود بسیار پشیمان شده بود با دستور مقام قضایی برای  حل و فصل موضوع و همکاری اجرای احکام دادگاه اندیمشک و همچنین مشارکت اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک جلسات متعددی در چند ماه پیش برای جلب رضایت خانواده مقتول برگزار شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان ضمن تشکر از سعی و تلاش اعضاء شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک در حل و فصل این موضوع خاطرنشان کرد: خانواده مقتول پس از ۲۵سال سختی و صبوری و با  تلاش و کوشش رئیس دادگستری دزفول ، اعضای شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک ، بزرگان و خیرین از خون فرزند خود گذشتند و قاتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند و فرصت زندگی دوباره به او بخشیدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha