روی خط شهر؛ ورودی بزرگراه شهید بروجردی به بزرگراه آزادگان افتتاح شد

تهران - ایرنا- رمپ ورودی بزرگراه شهید بروجردی به بزرگراه آزادگان در محدوده شهردار منطقه ۱۸ تهران افتتاح شد.

به گزارش، روز دوشنبه ایرنا، «سید محمد فیاض» شهردار منطقه ۱۸ تهران، در این خصوص اظهار داشت: این رمپ دسترسی بطول ۶۸۰ متر و عرض ۱۱ متر می تواند نقش مهمی را در کاهش بار ترافیک این محدوده ایفا و دسترسی وسائط نقلیه را به بزرگراه آزادگان آسانتر کند.

وی ادامه داد: رمپ دسترسی بزرگراه شهید بروجردی به بزرگراه آزادگان با اجرای عملیات خاکبرداری، زیرسازی، لوله گذاری، اجرای کانیو، انهار سرپوشیده و روباز، جداول، روکش آسفالت، کاشت فضای سبز، خط کشی محوری، جانمایی علائم ترافیکی و تأمین روشنایی و با صرف هزینه ای بالغ بر ۶۵ میلیارد بهره برداری شد.

«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در حاشیه بازدید از پروژه های اشاره شده اظهار کرد: پروژه باغ راه حضرت زهرا (س)، پروژه ای است که هم اکنون توسط سازمان عمران شهرداری تهران در حال پیگیری است و بر اساس اعلام سازمان عمران این پروژه پیشرفت ۵۰ درصدی را داشته است و به زودی بخشی از آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به پروژه زمین چمن مفید اشاره کرد و گفت: این پروژه در حاشیه منطقه ۱۸ قرار دارد و افتتاح و بهره برداری آن می تواند سرانه فضاهای ورزشی در منطقه را افزایش دهد.

 ۱۴ کارگر فضای سبز تقدیر شد 
 
«سید محمد فیاض» شهردار منطقه ۱۸ تهران در این آیین کارگران را قشر زحمتکش و بی ادعا توصیف کرد و افزود: روز کارگر متعلق به اقشار مختلف و بی ادعای کارگر است که زحمات زیادی را به ویژه در حوزه مدیریت شهری، متحمل می‌شوند.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری تلاش کردیم که در رابطه با کارگران قصوری نداشته باشیم و حق آنان را آنطور که شایسته شان است، ادا کنیم.

تجلیل از قدیمی ترین معلم 

همچنین از قدیمی ترین معلم منطقه ۱۸ که حدود ۵۲ سال است در این منطقه زندگی می‌کند، تقدیر شد.

فیاض درباره این معلم برجسته اظهار داشت: ایشان معلم بازنشسته هستند و در حال حاضر به عنوان دبیر شورایاری محله ۱۷ شهریور مشغول خدمت هستند.

«کریم پاکند» قدیمی ترین معلم این منطقه نیز ضمن تشکر از شهردار اظهار داشت: در حقیقت شما و کسانیکه با وجود مشکلات در حال خدمت هستند، معلم من هستند.

اجرای مراسم سنتی چهارپایه خوانی در جنوب شهر

«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ از تدارک مراسم سنتی چهارپایه خوانی در محلات این منطقه به مناسبت شب های احیا خبر داد.

وی گفت: این مراسم که روز شنبه ۱۱ اردیبهشت مقابل مسجد سید الشهدا (ع) محله خانی آباد نو برگزار شد، امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت نیز در ورودی منزل شهید کریمی واقع در شهرک بستان و روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه نیز مقابل منزل شهید آذر مهر برگزار می شود.

توکلی با اشاره به مشارکت با مساجد در برگزاری مراسم شب های احیا بیان کرد: در همین راستا به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن توزیع ۱۰ هزار ماسک بین مساجد و هیئت ها، ۸۰۰ صندلی نیز برای برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با نصب بنر در اختیار آن ها قرار گرفت.  

اشتغال بانوان زندانی به صورت رای باز درمرکز کارآفرینی کوثر 

«مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ تهران گفت: برای نخستین بار امکان  اشتغال بانوان زندانی با جرائم مختلف در مرکز مهارت آموزی کوثر توسط شهرداری منطقه ۸ فراهم شده است.  

وی از اشتغال بانوان زندانی با جرائم مختلف در مرکز مهارت آموزی کوثر خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی و مهربانی، شهرداری منطقه شرایط اشتغال بانوان زندانی را به گونه ای فراهم کرده است تا این بانوان دوره محکومیت خود را درمرکز مهارت آموزی و اشتغالزایی کوثر سپری کنند.  

شهردارمنطقه ضمن بازدید از مرکز مهارت آموزی کوثر افزود: برای نخستین بار بانوان زندانی با رای باز در مرکز کارآفرینی کوثر مشغول به کار شده اند که ما با اشتغال این بانوان چند هدف مهم را مدنظر داریم از جمله آزادی یک انسان در بند، حفظ شان وکرامت بانوان و بازگشت آنها به عنوان همسر و مادر به کانون خانواده و از همه مهمتر، ارائه آموزش و در نهایت  اشتغالزایی برای این بانوان.

 رنجبریان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با قوه قضاییه شرایطی فراهم شده تا بانوان بعد از اتمام ساعت کاری خود در مرکز کوثر، بتوانند به کانون خانواده خود بروند.

شهردار منطقه به ظرفیت مراکز کارآفرینی کوثرنیز اشاره کرد وافزود: مراکز کوثر به عنوان مهم ترین ظرفیت اشتغالزایی در شهرداری تهران محسوب می شوند وخرسند هستیم که برای نخستین باردرمرکز کوثرشهرداری منطقه ۸، ایده جدیدی را درزمینه به کارگیری بانوان زندانی اجرا کرده ایم.  

چهاردهمین ساختمان دوستدار دوچرخه در منطقه ۱۲ معرفی شد

«علی‌محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ تهران هم‌زمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل از پیوستن اداره آموزش و پرورش منطقه به عنوان نخستین اداره آموزش و پرورش شهر تهران به طرح ساختمان‌های دوستدار دوچرخه خبر داد.

وی گفت: شهرداری منطقه ۱۲ با نصب پارکینگ دوچرخه با ظرفیت پارک ۱۲ دوچرخه در محوطه اداره آموزش و پرورش منطقه به جز ایجاد تسهیلات پارک دوچرخه برای کارکنان فرهنگی، با معرفی این ساختمان به عنوان چهاردهمین ساختمان دوستدار دوچرخه در سطح منطقه ۱۲، گامی دیگر در ارتقای تسهیلات توسعه دوچرخه برداشت.

سعادتی با ابراز امیدواری از اینکه شهر تهران با افزایش همکاری‌های بین سازمانی، شاهد توسعه روزافزون دوچرخه به عنوان یک شیوه حمل‌ونقل پاک و پایدار باشد، افزود: روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، فرصت مغتنمی برای توسعه دوچرخه‌سواری ایمن، تأکید بر مسؤولیت‌های اجتماعی همه آحاد جامعه بر گسترش حمل‌ونقل پاک برای افزایش سلامت (جسمی و روحی) شهروندان، همچنین کاهش حوادث ترافیکی با توجه به کاهش سرعت و تأثیر آن در کاهش تصادفات است.

برگزاری مراسم آیینی و نقالی به مناسبت شهادت امیرالمؤمنین (ع) در گلزار شهدای منطقه۴

«محمدخادمی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران از برگزاری مراسم آیینی چاووشی خوانی به مناسبت لیالی قدر خبر داد و گفت: همزمان با روز ۲۰ رمضان مراسم چاووشی خوانی در ۴ نقطه این منطقه برگزار می شود.

 وی افزود:  به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر  مراسم چاووشی خوانی با اجرای یک گروه نوازندگان طبل، دمام و شیپور و همچنین حرکت نمایش گونه کاروان کوفیان غریب  از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در گلزار شهدای منطقه ۴ برگزار می شود.  

وی اظهار داشت : این مراسم ساعت ۱۴ در میدان هروی آغاز  سپس گروه چاووشی خوان به ترتیب در گلزار شهدای گمنام بوستان مجیدیه، بوستان نوفل لوشاتو و گلزار شهدای بوستان پلیس به اجرای مراسم سوگواری خواهند پرداخت که با توجه به شرایط کرونایی زمان اجرای هربرنامه حداکثر یک ساعت برنامه ریزی شده است.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ تهران در ادامه به برگزاری مراسم پر فیض شب های قدر در گرمخانه این منطقه اشاره کرد و افزود: همچنین در این شب ها در کنار برپایی سفره های مهربانی افطار،   مراسم مرثیه خوانی، مداحی به همراه اجرای مسابقه برای مددجویان گرمخانه منطقه ۴  در نظر گرفته شده است.

اجرای پنجمین مرحله کمک های مومنانه منطقه۱۳ در ماه مبارک رمضان 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ تهران، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا، پنج مرحله کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان انجام گرفته و جشن گلریزان نیز برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری ناحیه مقاومت بسیج کمیل بر پا شد.  

 وی در خصوص کمک های مومنانه منطقه۱۳ گفت : با توجه به فضیلت امور خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان و کمک به افراد نیازمند، حدود هزار و صد بسته معیشتی در قالب  پنج مرحله کمک مؤمنانه با همکاری خیرین محلی،   اداره رفاه،   خدمات اجتماعی و ناحیه مقاومت بسیج کمیل  در میان محرومان منطقه توزیع شد.

وی به برگزاری جشن گلریزان به منظور کمک به زندانیان آبرومند جرائم غیر عمد در پایگاه ناحیه مقاومت بسیج کمیل اشاره کرد و افزود: طرح آزادسازی زندانیان با اولویت بانوان، کارگران و پاکبانان  همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده و امید است با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و حمایت مردمی، امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد که توانایی مالی پرداخت دیه را ندارند، فراهم شود.

 ارتقا فضای سبز با رویکرد اجتماعی در منطقه ۹ 

«مصطفی دینی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۹ تهران از ارتقاء فضای سبز تا ایجاد محیطی مناسب برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها خبر داد و گفت: بوستان جی با رویکرد اجتماعی و دوستدار کودک، در مساحت ۵ هکتار نقش موثری در ارتقاء سرانه فضای سبز منطقه ۹ دارد.

وی افزود:  با توجه به مساحت ۱۸ هکتاری کل عرصه های سبز منطقه  و سرانه ۶ متری فضای سبز منطقه ۹ بدون در نظر گرفتن عرصه های جنگلی، بوستان جی یک نقطه عطف محسوب میشود.  

به گفته وی، این بوستان با مساحت در حدود ۵ هکتار، میتواند سهم موثری در افزایش سرانه فضای سبز شهروندان منطقه ۹ داشته باشد.  

وی افزود:  مجموعه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ با جدیت موضوع بهره برداری و تکمیل بوستان جی را دنبال میکند، این بوستان در زمینی به مساحت ۵ هکتار بوستانی با کاربری فضای سبز و رویکرد بوستان دوستدار کودک احداث می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۹ با تاکید بر لزوم داشتن نگاه اجتماعی در پروژها و اقدامات در مدیریت فضای سبز شهر تهران افزود: در توسعه و ایجاد فضای سبز، با نگرش اجتماعی سعی داریم در قسمت غربی پایتخت اهداف چند بعدی را محقق کنیم؛ از جمله ارتقاء سرانه فضای سبز، فراهم کردن محیطی مناسب برای خانواده ها و طراحی بوستان تخصصی کودک و نوجوان که برای نخستین بار در کلانشهر تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.  

وی، اهداف این پروژه  را افزایش سرانه فضای سبز ، افزایش روحیه نشاط، افزایش سطح رضایت شهروندان و احداث بوستان دوستدارکودک عنوان کرد.

مشارکت آپارتمان نشین های تهرانی در کمپین "همسایه هم"

«مجتبی دانشور» مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از مشارکت آپارتمان نشین های تهرانی در کمپین "همسایه هم" در زمینه مدیریت پسماند خبر داد و گفت: ساکنان آپارتمان های مناطق ۲۲ گانه پایتخت به منظور ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، با مواد دور ریختنی و بازیافتی گلدان و سایر وسایل کاربردی می سازند.

وی با تاکید بر اینکه کمپین "همسایه هم" با هدف ایجاد رفتار پایدار و جلب مشارکت شهروندان در محلات مختلف شهر تهران در حال برگزاری است، عنوان کرد: حفظ محیط زیست کلان شهر تهران و مدیریت پسماند یکی از معضلات مهم ملی و شهری است که تنها با مشارکت فعال شهروندان قابل بهره برداری است. از همین رو یکی از محورهای سه گانه کمپین "همسایه‌هم" حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در حوزه مدیریت پسماند در آپارتمان های شهر در حال برگزاری است، ادامه داد: کمپین "همسایه هم" در منطقه ۱۵ به صورت جانمایی محل مخازن تفکیک زباله و آماده سازی محیطی در مجتمع مسکونی مبعث با همکاری ساکنان در حال اجراست. بدین صورت که مخازن تفکیک زباله برای مجتمع تهیه شده اند و ساکنان نیز در استقرار مخازن همکاری کرده اند. همچنین کودکان ساکن در این مجتمع نیز تئاتری با محوریت موضوعی بازیافت و تفکیک زباله از مبدا تهیه کرده اند.

به گفته دانشور مشارکت کودکان ساکن مجتمع‌های مسکونی در زمینه راه اندازی نمایشگاه نقاشی با محوریت تفکیک زباله و بازیافت، مشارکت ساکنان مجتمع در برنامه ریزی و جشن افتتاحیه تفکیک زباله تحت عنوان «رویداد پاکزی مبعث»، انجام تبلیغات مجازی و محیطی نظیر نصب بنر و غیره برای رویداد پاکزی (جشن افتتاحیه تفکیک زباله)، همکاری بانوان و جوانان مجتمع در تهیه محتوای بروشور آموزشی تفکیک زباله، همکاری دختران نوجوان در بسته بندی بسته های پذیرایی ماه رمضان، همکاری آقایان در آماده سازی مکان جشن افتتاحیه به جهت چینش صندلی و توزیع ماسک و غیره نیز از دیگر برنامه های اجرایی در منطقه ۱۵ بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha