نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و انتخاب مردم است

قصرشیرین - ایرنا - نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و انتخاب مردم است و حاکمیت توجه ویژه‌ای به آرای مردم دارد.

شهریار حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنچه برای کشور ما اهمیت دارد بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است چون در این شرایط، انتخاب درست صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: امروز باید در عرصه انتخاب به مساله آشنا و غیرآشنا توجه نشود به خصوص در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا بلکه باید افرادی را انتخاب کنیم که پاک دست، متعهد و معتقد به مردم، نظام، حاکمیت و کار و تلاش باشند.

او گفت: مردم باید بررسی کرده و انتخاب درستی داشته باشند و براساس رفاقت و دوستی و قومی انتخاب نکنند که این آسیب بزرگی است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید در انتخابات بر اساس توانمندی، پاک دستی و روزمه ای که افراد دارند انتخاب کنند چون شوراها برای عمران و آبادانی و مبلمان شهری تصمیم می‌گیرند و وقتی توان نداشته باشند، آسیب بیشتر است.

حیدری تصریح کرد: افراد با هر رای در برابر تمام شهر و مردم مدیون هستند چه بسا که یک رای سرنوشت شهر، روستا و مردم را تعیین کند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول مشارکت حداکثری مهم است چون نظامی داریم که مبتنی بر رای مردم است و مشارکت بالا می‌تواند در انتخاب درست اثرگذار باشد.

او اظهار داشت: مردم در این دوره با تمام توان و معنادار چه در بحث انتخابات ریاست جمهوری و چه شورا ها که اهمیت زیادی دارد، باید آگاهانه حضور یابند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha