۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲:۲۹
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 84287986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل کارگروه فنی برای اجرای توافق آمریکا و عراق

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲:۲۹
کد خبر: 84287986
تشکیل کارگروه فنی برای اجرای توافق آمریکا و عراق
مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فواد حسین وزیر خارجه عراق

بغداد - ایرنا - سخنگوی فرماندهی قوای مسلح عراق از تشکیل کارگروه فنی برای اجرای نتایج گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر خبر داد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با انتشار یک توییت نوشت که مصطفی الکاظمی، فرمانده کل قوا و نخست وزیر عراق دستور تشکیل کارگروهی را صادر کرد تا نتایج توافقات فیمابین با آمریکا در گفتگوی راهبردی که سومین دور آن امروز برگزار شد را بررسی و آنها را اجرا کنند که این کارگروه به ریاست رییس ستاد ارتش فعالیت خواهد کرد.

رسول در ادامه نوشت: به منظور تصویب سازوکارها و زمان بندی مربوط به اجرای نتایج گفتگوی امروز در زمینه های امنیتی و نظامی، با طرف آمریکایی مذاکرات فنی انجام خواهد گرفت.

پیش از این نیز وزارت خانه‌های امور خارجه عراق و آمریکا بیانیه مشترک صادر و به مسایل گوناگونی از جمله همکاری نظامی و حضور نیروهای آمریکایی اشاره کردند.

سومین دور گفتگوهای راهبردی آمریکا و عراق شامل پرونده های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، انرژی، آموزشی، فرهنگی، محیط زیست، حقوق بشر و میراث فرهنگی بود اما گفتگوهای دور قبلی به راه های کاهش نیروهای آمریکایی، به دلیل فشار مداوم احزاب سیاسی عراقی مخالف با حضور خارجی ها در کشورشان معطوف بود.

مشاور امنیت ملی عراق نیز امشب پس از پایان گفتگوها با طرف آمریکایی در نشست خبری با وزیر خارجه عراق از توافق بر سر خروج نیروهای آمریکایی و زمان بندی اجرای آن خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha