۶۳ وقف جدید استان مرکزی به ثبت رسید

۱ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۳۰
کد خبر: 84271248
 ۶۳ وقف جدید استان مرکزی به ثبت رسید

اراک - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۶۳ وقف جدید به ارزش بیش ۳۰۰ میلیارد ریال پارسال در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام «محمدرضا آسوده» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهرستان‌های اراک و دلیجان با هرکدام ۱۰ وقف بیشترین موقوفات جدید به لحاظ تعداد را در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. 
وی ادامه داد: یک وقف جدید شامل ۴۳ هکتار زمین کشاورزی، دامداری و موتورخانه به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پارسال در شهر محلات به ثبت رسید
که ارزشمندترین وقف در بین موقوفات جدید استان در سال گذشته محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، ساخت و حمایت دارالشفا، تهیه و توزیع سبدکالا بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان، بهداشت و درمان و تهیه جهیزیه برای نیازمندان از مهمترین نیات وقف جدید شهرستان محلات است.
حجت‌الاسلام آسوده بیان کرد: دیگر وقف‌های جدید استان مرکزی در بخش انتفاعی( وقف عین مال) و منفعتی(درآمد مال وقف شده) به ثبت رسیده است. 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت:  وقف‌های انتفاعی ثبت شده استان مرکزی در سال جاری در حوزه ساخت مسجد، حسینیه و درمانگاه و وقف‌های منفعتی در حوزه‌های قرآنی و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است. 
پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها درزمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha