طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی در دست اجرا است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۹ اسفندماه سال گذشته در ۲۰ بقعه متبرکه استان در حال اجراست.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۹ اسفند ۹۹ در بقاع متبرکه استان آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در پنج بقعه متبرکه سطح یک و شاخص و ۱۵ بقعه سطح ۲ استان در حال برگزاری است، اضافه کرد: در فضای مجازی نیز برنامه‌های معنوی هر بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

بخشی‌پور با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در محل برخی از امامزادگان استان هم گفت: مراسم تحویل سال نو، برپایی غرفه کودک، برپایی غرفه نوجوان، برپایی غرفه نقاشی و برپایی غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین غرفه مشاوره وقف، اقامه نماز و مشاوره مذهبی در تعدادی از بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برخی از بقاع متبرکه استان در ایام نوروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در بوذرجمهر قاین و باغ گلشن طبس خیمه‌های معرفت با هدف ترویج اقدامات فرهنگی نیز برپا شده است.

بخشی‌پور اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ نیز طرح آرامش بهاری در ۱۷ بقعه استان با کمک ۱۲۰ میلیون تومان به نیازمندان و محرومان از محل موقوفات به اجرا درآمد.

۹ هزار و ۸۶۰ موقوفه و ۲۰ هزار و ۶۶۷ رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha