نظام نوسازی حمل‌ونقل باید ساماندهی شود

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: تردد کامیون‌های بالای ۴۰ سال در کشور خطرناک است و با ساماندهی نظام نوسازی وسایل نقلیه، اجازه تولید خودروهای بی‌کیفیت که تنها برای کارخانه‌ها سودآور است را نمی‌دهیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «محمد اسلامی» در نشست هم اندیشی مدیران سازمان راهداری، افزود: وجود ۵۵ هزار کامیون کشنده بالای ۴۰ سال عمر در کشور بسیار خطرناک است و ما باید نظام نوسازی را ساماندهی کنیم و نوسازی وسایل نقلیه را محقق کنیم.

وی با اظهار نارضایتی از تعلل در واردات، گفت: در بحث واردات تعلل شد و مردم آسیب دیدند اما با این حال از اینکه امروز به صورت نمادین کامیونی پلاک شد، خوشحال هستم و امیدوارم افرادی که در این مسیر مانع‌تراشی می‌کنند، دست از کار بردارند و کمک کنند مشکلات برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حضور ناوگان فرسوده برای مردم خطرناک است، بهره‌وری و راندمان پایین می‌آید و علاوه براینکه راننده آسیب می‌بیند، مصرف سوخت و آلایندگی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: فرسوده‌ترین ناوگان عمومی، بخش مینی‌بوس است و در حالی که قشر ضعیفی از جامعه در مسیرها از این وسیله استفاده می‌کنند، نباید معدل عمر مینی‌بوس‌ها ۲۴.۵ سال باشد. در این راستا با صنایع داخلی صحبت کردیم تا مینی بورس مرغوب و باکیفیت تولید کنند.

اسلامی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم آنچه برای کارخانه سود دارد، تولید شود بلکه باید آنچه مزیت دارد را تولید کنند. کارخانجات نباید ماشینی را تولید کنند که برای آنها در هزینه و فایده سود بیشتری دارد و بایستی با کیفیت بالا کار انجام شود و این الزام است.

نیروی انسانی شرکتی راهداری باید ساماندهی شود

وی درباره نیروی انسانی شرکتی فعال در راهداری‌ها گفت: باید در سال ۹۹ وضعیت شرکتی و بلاتکلیفی نیروهای راهداری را خاتمه می‌دادیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چنانچه قرار است نیروی انسانی کار شرکت را انجام دهد باید صورت وضعیت معین باشد و اینکه با استفاده از نیروهای انسانی شرکتی در راهداری، ارتزاق کنند باطل است و این وضعیت را تحمل نمی‌کنم و نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.

وی ادامه داد: امیدوارم با هماهنگی انجام شده و موافقت سازمان اداری و استخدامی با یک مدل توافقی این موضوع را ساماندهی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha