شورای فرهنگ عمومی، راهکارهای مشارکت حداکثری در انتخابات را احصا کند

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در سطح استان راهکارهای مشارکت حداکثری، عمومی و همه جانبه مردم در انتخابات را احصا کند تا نظیر همیشه شاهد انتخابات پررونق باشیم.

علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: تاکنون هزار و ۹٢٢ نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای استان شده اند که  از این تعداد، نزدیک به ۹۰ درصد را مردان و حدود ۱۰ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: بیشترین ثبت نامی در این دوره، نظیر دوره های پیشین مربوط به شهرستان ارومیه با ٣٠۶ نفر بوده و حدود ۱۶ درصد ثبت نامی ها در مرکز استان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: با این آمار برای هر کرسی پنج نفر ثبت نام کرده اند و با این شرایط آمار ما نسبت به دوره قبل ١۵ درصد کاهش را در تعداد ثبت‌نام کنندگان شاهد هستیم. 

مصطفوی تاکید کرد: انتخابات اثرگذار در استان و کشور است و باید به آن توجه ویژه کرد. 

شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در راستای اتخاذ تصمیم‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان‌هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همچنین مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف ارائه راهکار اجرایی، تلاش در راستای افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح‌ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین از جمله وظایف و اقدامات این شورا به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha