۱۲ برنامه محوری روز جانباز در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با روز جانباز ۱۲ برنامه محوری بزرگداشت و تقدیر ویژه جانبازان و خانواده‌های آنها در استان برگزار می‌شود.

فریبرز نجفی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح "علمداران حماسه" در شهرستان‌های استان، برگزاری تجلیل از جانبازان و دیدار ائمه جمعه با جانبازان، تجدید میثاق جانبازان با شهدا، اجرای برنامه همدلی با جانبازان از سوی مدیران و مسوولان استان و همچنین برقراری تماس تلفنی با این قشر برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت:برگزاری آیین نوروزی با شهدا توسط دانش‌آموزان استان و حضور آنها در گلزار شهدا، تهیه و توزیع بروشور، همایش پیام‌آوران ایثار و اختتامیه دوره آموزش پیام‌آوران ایثار برگزاز می‌شود.

وی گفت: هفت هزار و ۳۰۰ جانباز در استان وجود دارد، که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ جانباز دارای جانباری بالای ۲۵ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع کرونا گفت: تاکنون پنج نوبت بسته بهداشتی بین جانبازان بالای ۷۰ درصد و دارای مشکلات ویژه و جانبازان شیمیایی و خانواده شهدا در استان توزیع شده  است و هم‌اکنون نیز ۴۰ هزار ماسک تهیه شده تا بین جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان توزیع شود.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش رفت و آمد ایثارگران و خانواده شهدا به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، برای بررسی و رسیدگی به مشکلات جامعه هدف سامانه هاتف با شماره ۱۶۱۶ در بنیاد شهید فعال شده است.

نجفی افزود: در مرحله نخست واکسیناسیون کرونا ۹۵ نفر از جانبازان استان واکسن دریافت کردند و همچنین ۷۵۰ نفر از جانبازان و خانواده شهدا واکسن آنفلوانزا دریافت کردند.

به گفته وی، ۵۶۰ دز واکسن دیگر در مرحله دوم برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش‌بینی شده است که در مرحله دوم واکسیناسیون جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران واکسینه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۴۴۰ شهید، هفت هزار و ۳۵۰  جانباز و ۵۰۸ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که از مجموع شهدای استان ۱۶ نفر شهدای زن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha