۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۱۶
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84262657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: عقب ماندگی های صنعتی ایلام باید جبران شود

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت های استان گفت: عقب ماندگی های این استان بویژه در زمینه صنعتی باید جبران شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: ایلام کمترین جمعیت را در سطح کشور دارد و از طرفی این استان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، جزو معدود استان‌های کشور است که از ظرفیت های آن به خوبی استفاده نشده است، ما یک عقب‌افتادگی در حوزه توسعه صنعتی در استان داریم که بیشتر آن، ناشی از جنگ ۸ ساله تحمیلی است.  

وی تاکید کرد: با شروع جنگ تحمیلی، خسارت‌های زیادی به استان وارد شد و هیچ سرمایه‌گذاری در بحبوحه جنگ در ایلام سرمایه‌گذاری نمی‌کرد، بعد از جنگ هم بحث بازسازی دنبال شد که یکی از اشتباهاتی که در استان اتفاق افتاد این بود که خیلی زود پایان بازسازی در استان ایلام را اعلام کردند در حالی که هنوز به جایی که باید در بحث بازسازی می رسید، نرسیده بود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در این خصوص یک حرکت جهادی جهشی لازم است که استان ایلام بتواند این فاصله را جبران و همسطح استان‌های مشابه قرار گیرد.

کریمی تبار اضافه کرد: مردم ایلام همواره پای کار بوده اند، در انتخابات که برگزار می شود استان ایلام معمولا در ردیف های اول کشور در امر مشارکت در انتخابات است، در دوران دفاع مقدس نیز این مردم بودند که دشمن را متوقف و موجب شدند که شهر سقوط نکند، یکی از ماندگارترین کارهای مردم در دوران دفاع مقدس،  این بود که آواره شهرهای دیگر نشدند و در شهرهای خود و جانانه از کیان اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: فاصله استان تا بغداد فاصله شاید نزدیک ۱۰۰ کیلومتر بیشتر نباشد، دشمن تا ۲۵ کیلومتری شهر ایلام آمد، اما مردم ماندند و دفاع کردند،  این مردم واقعاً شایسته خدمت هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در استان ما وجود دارد مغفول مانده و جای امیدواری است که استعدادهای ایلام برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت مورد توجه قرار گیرد.

وی نزدیکی مرز مهران به مرکز کشور عراق و امنیت را یکی از مزیت های مهم ایلام در راستای سرمایه گذاری عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه گذاری های خوبی در حوزه های اکتشاف، استخراج و تولید نفت و گاز استان ایلام انجام شده است که تاثیر آن هم برای کشور و هم برای استان بسیار تعیین کننده است، اما در بخش صنعت، آنطور که باید در استان کار صورت نگرفته است.

حجت اسلام کریمی تبار با اشاره به وجود ۱۵ نوع ماده معدنی در استان، گفت: ایلام از ظرفیت های زیادی در حوزه صنعتی و معدنی برخوردار است، متاسفانه روی ظرفیت های استان از جمله سنگ نمک که در این استان وجود دارد، سرمایه گذاری نشده است، به طور قطع ظرفیت های استان بیش از این میزان است و باید حرکتی در زمینه اکتشاف و سرمایه گذاری در استان انجام گردد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی و اکتشاف مواد معدنی و همچنین جلوگیری از خام فروشی یکی از ضروریات امروز کشور است، افزود: صنایع پایین دستی که ایجاد شود موجب اشتغالزایی خواهد شد و همین موضوع زمینه بروز آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد چرا که یکی از عوامل آسیب های اجتماعی بیکاری جوانان با وجود داشتن تحصیلات عالیه است.  

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بالاترین سرمایه ما نیروهای تحصیل کرده متخصص است، گفت: برای صادرات محصولات صنعتی در استان ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و با توجه به نیاز کشور عراق به بسیاری از محصولات و ارتباط با کشورهای عربی، این زمینه برای صادرات محصولات در استان وجود دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: امروز سختی ها در حال رفع شدن است، همینه نظام استکباری شکسته و  در حال افول است، بحث تحریم ها امروز دیگر برای ما شکننده نیست و در بسیاری از نیازهای کشور، خودکفا شده ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha