۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84261093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: حفاظت از منابع طبیعی بر هر انسان مسلمانی واجب است

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج به اهمیت درخت و درختکاری در دین اسلام اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌ای مهم، بر هر انسان مسلمانی واجب و ضروری است.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، اظهار داشت: قطع کردن یک درخت به مثابه بریدن سر یک موجود زنده است، چراکه وجود جنگل و منابع طبیعی، فواید بسیار زیادی برای تمام موجودات از جمله انسان دارد.

وی از آتش‌زدن و بی‌توجهی به درخت، جنگل و منابع طبیعی انتقاد کرد و افزود: طبق فرموده پیامبر(ص) حتی اگر روز قیامت رسید و نهالی در دست داشتیم، باید بدون فوت زمان، اقدام به کاشت آن نهال کنیم و این نشان از اهمیت درخت و جنگل در آموزه‌های دینی دارد.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک معراج پیامبر(ص) به روایت اهل سنت و عید مبعث به روایت اهل تشیع، اضافه کرد: شخصیت حضرت محمد(ص) چه در زمان حیات و چه اکنون، برای همه مسلمانان و حتی جهانیان سراسر خیر و برکت بوده و هست و باید پیروانی راستین برای آن انسان والا باشیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه خداوند در قرآن به بلند آوازه کردن نام پیامبر(ص) در جهان وعده داده است، یادآور شد: امروز میلیون‌ها نفر در جهان، مسلمان هستند و به پیروی از حضرت محمد(ص) افتخار می‌کنند و این تحقق همان وعده‌ای است که خداوند به پیامبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در روز گذشته در استان و خداپسندانه بودن آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم به همت مسوولان قضایی کشور، دیگر چیزی به نام زندان باقی نماند، هر چند زندان مرکز تربیت، اخلاق و دانشگاهی برای اصلاح انسان مجرم است.

امام جمعه سنندج اشاره‌ای نیز به چهارشنبه آخر سال و عید نوروز داشت و افزود: از خانواده‌ها به ویژه جوانان می‌خواهیم که سلامت خود و جامعه را مهمتر از هر چیزی بدانند و در شرایط کنونی که گرفتار کرونا هستیم، بر مشکلات مردم اضافه نکنند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha