۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84260026
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات شوراهای اسلامی در ۱۶۳ روستا و ۶ شهر ملایر برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۶۳ روستا و ۶ شهر این شهرستان برگزار می‌شود که شورای اسلامی ۱۴۲ روستا سه نفره و ۲۱ روستا پنج نفره است.

به گزارش ایرنا، قدرت‌الله ولدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای اصلی شوراهای اسلامی پنج شهر ملایر با جمعیتی زیر ۵۰ هزار نفر، پنج نفر و اعضای اصلی شورای اسلامی شهر ملایر با جمعیتی بالای ۵۰ هزار نفر هفت نفر است.

وی افزود: در تلاش هستیم از ۲۰۱ روستای ملایر، در بیش از ۹۰ درصد روستاهای این شهرستان شورای اسلامی روستا تشکیل شود.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ملایر بیان کرد: ۲۰ اسفند همزمان با نخستین روز آغاز ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر، از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر، هشت نفر ثبت‌نام کردند که یک نفر در حوزه انتخابیه شهر جوکار و هفت نفر مربوط به ملایر است.

ولدی خطاب به داوطلبان شورای اسلامی شهر تاکید کرد: ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و می‌توانند از طریق چهار روش اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه، دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه حضوری به فرمانداری فرآیند نام‌نویسی خود را انجام و رسید ثبت‌نام دریافت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که توان، تخصص و تجربه لازم را دارند و علاقه‌مند خدمت به مردم هستند، باید در این عرصه ورود کنند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند تا با مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای، انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه با هرگونه تبلیغات زودهنگام برخورد می‌شود گفت: از روز /سه‌شنبه/ اعضای ۹ نفره هیات اجرایی انتخابات در این شهرستان مشخص شدند و از امروز هیات‌های اجرایی و نظارت فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

ولدی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا و رعایت مسایل بهداشتی، سه نرم‌افزار برای ثبت‌نام غیرحضوری داوطلبان طراحی شده است بیان کرد: ۹۵ درصد فرآیند انتخابات غیر از اخذ رای و شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی درباره تعداد صندوق‌های اخذ رای نیز گفت: در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری تعداد صندوق‌های رای در این شهرستان ۲۱۴ مورد و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از ۲۵۰ صندوق بود و پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی تعداد صندوق‌های رای را داده‌ایم که تاکنون با افزایش ۱۰ درصدی آن موافقت شده است.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: ملایر مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم است و از همه توان خود باید برای حضور هر چه بیشتر و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای استفاده کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha