۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84252457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف به عربستان، امارات و قطر سفر می‌کند

۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
کد خبر: 84252457
لاوروف به عربستان، امارات و قطر سفر می‌کند

مسکو - ایرنا - سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه هفته آینده به کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر سفر می‌کند و اوضاع منطقه خلیج فارس جزو موضوعات دستور کار مذاکرات وی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی گفت: سفر لاوروف به این کشورها روزهای ۸ تا ۱۲ ماه مارس (۱۸ تا ۲۲ اسفند ماه) صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، لاوروف در این سفر، با سران این سه کشور و وزیران خارجه آنها دیدار و مذاکره خواهد کرد. گفت‌وگو در خصوص مجموعه روابط روسیه با کشورهای یاد شده  و راههای توسعه از دیگر برنامه‌های این سفر است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اجرای توافق های بدست آمده در سطح عالی در مرکز توجه مذاکرات لاوروف با مقام‌های امارات، عربستان سعودی و قطر قرار دارد. 

روسیه و سران این کشورها در مذاکرات خود به گسترش همکاری‌های تجاری و هماهنگی در مورد طرح‌های جدید و فعال‌ کردن تلاش‌های مربوطه از طریق کمیسیون های همکاری اقتصادی و بازرگانی میان دولتی توجه خاص خواهند کرد.

زاخارووا گفت: انتظار می‌رود در جریان دیدارهای لاوروف با سران کشورهای امارات، عربستان و قطر  هماهنگی در زمینه اقدامات در بازار جهانی مواد هیدروکربنی (نفت و گاز) و همکاری در مبارزه با ویروس کرونا بر اساس فناوری‌های پیشرفته روسیه بررسی شود. 

به گفته وی، در مذاکرات لاوروف با مقام‌های سه کشور، اوضاع خاورمیانه و منطقه خلیج فارس، مسائل یمن و سوریه بررسی خواهد شد. 

 روسیه با امارات روابط حسنه دارد و دو طرف در عرصه هایی همچون سرمایه گذاری و نیز فنی-نظامی با یکدیگر همکاری می‌کنند. 

روابط روسیه با عربستان سعودی نیز در سال‌های اخیر گسترش یافته است و دو کشور در عرصه بازار جهانی نفت و در چارچوب اوپک پلاس با یکدیگر همکاریهای نزدیکی دارند. 

وزیر خارجه عربستان سعودی یک ماه پیش به مسکو سفر کرد و در دیدار وی با لاوروف،  طیف وسیعی از موضوعات همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی مطرح و بررسی شد. 

روسیه با قطر روابط خوبی دارد و دو کشور در چارچوب مجمع کشورهای تولید کننده گاز همکاری و تعامل می کنند. 

 اقدام غیردوستانه اروپا بی پاسخ نمی ماند

 ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: اقدامات اخیر اتحادیه اروپا فرصت از دست رفته دیگری برای اجتناب از سیاست فشار و اولتیماتوم و روی آوردن به همکاری های برابر و متقابلا سودمند است؛ اقدام غیردوستانه اتحادیه اروپا بی پاسخ نخواهد ماند

وی اظهار داشت» ▫️پرونده "مسمومیت" ناوالنی اقدامی تحریک آمیز در جهت مداخله در امور داخلی روسیه است

 به گفته وی اتهامات گزارشگران ویژه سازمان ملل در خصوص نقش روسیه در "مسمومیت" ناوالنی بی اساس و بدون ارائه هر گونه شواهدی بوده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اگفت : آمریکا نه در حرف بلکه در عمل ثابت کند که قصد دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha