۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 84241006
T T
۰ نفر
منبع: با مشارکت املاک موسوی | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

خرید ویلا در شمال و نکات مهمی که باید به آن ها توجه کرد

خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوا همیشه با افزایش تقاضا روبرو بوده است. در این بین، خرید ویلای ساحلی و ویلای شهرکی بسیار پرطرفدار است.

در سال ‌های اخیر، بسیاری از مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود، اقدام به خرید ویلا می ‌کنند و اگر با دقت بالایی این کار را انجام دهند، یقیناً یک سرمایه‌ گذاری مناسبی برای آنها است.

 علاوه بر مسائل اقتصادی، زندگی شهری ملاک می باشد که روز به روز شلوغ تر می شود و آلودگی هوا را نیز در پی دارد. به همین دلیل افراد از شهر ها به سمت مناطق آرام و خلوت مهاجرت می ‌کنند. عده ای به خاطر شغلی که دارند نمی‌توانند دائماً در مناطق ویلایی زندگی کنند ولی با این حال به خرید ویلا در این مناطق می پردازند تا موقع تعطیلات بتوانند از آن استفاده کنند. از جمله این مناطق می توان به ویلا شمال اشاره کرد.  خرید ویلا شمال، شامل دو نوع جنگلی و ساحلی می  باشد. قبل از خرید ویلا در مناطق شمالی، باید مشخص شود که قصد دارید کدام نوع را بخرید. بنابراین لازم است تفاوت آنها را بدانید.

ویلای ساحلی، ویلایی است که فاصله کمی از دریا دارد و کنار خط ساحلی ساخته می ‌شود. از ویژگی‌ های خرید ویلای ساحلی، این است که دیدن دریا و صدای امواج بسیار لذت بخش است و امکانات شهری و راه های اصلی در دسترس می باشد ولی به خاطر رطوبت و پیشروی آب دریا، هزینه نگهداری و تعمیر زیادی دارد. این ویلا ها، در فصل های سرد سال مشکلی برای افراد ایجاد نمی ‌کنند.

خرید ویلای ساحلی برای کسانی که دوست دارند طبیعت سرسبز و زیبایی داشته باشند، مناسب نمی باشد زیرا در اطراف ویلاهای ساحلی زمین ‌های ماسه ‌ای وجود دارد. از آنجایی که ویلاهای ساحلی، به ساحل دریا نزدیک هستند، در تابستان هوای شرجی دارند که برخی افراد نمی توانند تحمل کنند.

ویلای جنگلی نیز در مناطق جنگلی و کوهپایه ای ساخته می شود. این ویلاها از شهر دور هستند و نسبت به ویلاهای ساحلی، فضای آرام  تری دارند. اگر بخواهید در ویلاهای جنگلی زندگی کنید، تامین مایحتاج زندگی تا حدودی برایتان سخت می شود. مخصوصاً در فصل ‌های سرد سال که باران و برف می بارد و وضعیت راه‌ های منتهی به این ویلاها را سخت و نامناسب می کند. بنابراین هر کسی طبق نیاز و روحیات خود می تواند ویلای ساحلی یا جنگلی را انتخاب کند.

خرید ویلای شهرکی بهتر است یا مستقل؟

معمولاً خرید ویلا شمال به دو شکل مستقل و شهرکی موجود می باشد. ویلاهای شهرکی، مجموعه ای از چند ویلا است که در یک زمین بزرگ احداث می ‌شوند ولی ویلاهای مستقل به این صورت می باشد که سازنده، در زمین خودش ویلا را می ‌سازد که هر یک معایب و مزایای خاص خود را دارد.

ویلاهای شهرکی به این دلیل که به یک زمین وسیع برای ساخت نیاز دارند، لذا در مرکز شهر وجود ندارند و بیشتر در اطراف شهر قرار دارند. البته به خاطر دور بودن از شهر قیمت مناسب تری نیز دارند. وقتی شما می خواهید یک ویلای مستقل بسازید، تمام کارهای مربوط به ساختمان، مثلاً تامین امنیت آن به عهده خودتان می باشد ولی ویلاهای شهرکی اینگونه نیستند. زیرا نگهبان شبانه‌ روزی دارند و امنیت همواره برقرار است.

افرادی که قصد ندارند به طور دائمی در ویلا زندگی کنند، ویلای شهرکی از نظر امنیتی مناسب تر است. در ویلای شهرکی قوانین خاصی وجود دارد که همه باید رعایت کنند و با نظر شخصی نمی شود تغییری ایجاد کرد و یا کاری انجام داد. ولی ویلای مستقل این مشکلات را ندارد و حریم شخصی پابرجا می باشد. فضای ویلای مستقل، آرام‌ تر از ویلای شهرکی است. به هر حال، بستگی به نظر شخص دارد که کدام نوع ویلا را انتخاب نماید.

خرید ویلای فلت بهتر است یا دوبلکس و یا تریپلکس؟

معمولاً ویلاها در ایران به سه شکل فلت یا همکف، دوبلکس یا دو طبقه و تریپلکس یا سه طبقه ساخته می ‌شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برای خانواده کم جمعیت، ویلای فلت مناسب می باشد چون کوچک و نقلی است ولی دید زیادی به مناظر ندارد. برای خانواده های پرجمعیت و کسانی که می‌ خواهند با اقوام و دوستان خود به ویلا بروند، مسلما ویلاهای بزرگتری نیاز دارند که می‌توانند دوبلکس و یا تریپلکس را انتخاب کنند.

از آنجاییکه ویلاهای تریپلکس ارتفاع بیشتری دارند، چشم انداز زیبایی نیز دارند که ساکنین می توانند از تماشای آن لذت ببرند. نکته ‌ای که بسیار مهم می ‌باشد، این است که قبل از خرید ویلا، دقیقاً هدفتان را مشخص کنید. اگر ویلای فلت بخرید و بعداً بفهمید که محیط کوچکی دارید، مجبور به فروش و یا تعویض آن هستید که هزینه ‌های اضافی را در بر دارد.

اگر ویلای دوبلکس یا تریپلکس بخرید، ولی نتوانید از بیشتر فضاهای آن استفاده کنید، هم موقع خرید مبلغ زیادی را پرداخت نموده اید، هم هزینه تعمیر و نگهداری آن بیشتر است.

عوامل مهم برای خرید ویلا

معمولا شما برای خرید ویلا هزینه زیادی را متقبل می شوید. بنابراین باید دقت کنید ویلای شما کیفیت ساخت بالایی داشته باشد. طراحی خانه های آپارتمانی و ویلایی با یکدیگر فرق می‌ کند. معماری ویلا باید متناسب با آن محیطی باشد که ویلا در آن قرار می ‌گیرد. همچنین از مواد و مصالح با کیفیت استفاده شود تا بعدها مشکلی ایجاد نشود.

ظاهر ویلا نیز مهم است اما باید از کیفیت ویلا مطمئن شوید. پس سعی کنید تحقیق کنید و ویلا را از سازندگان معتبر  بخرید که تجربه‌های زیادی در زمینه طراحی و معماری دارند و کارهای قبلی آنها را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید از چه مصالحی در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند.

داشتن پروانه ساخت و پایان کار ویلا بسیار مهم می باشد و به این معنی است که سازه ویلا، مورد تایید نظام مهندسی می باشد. بهتر است ویلاهای قولنامه ای نخرید و دنبال ویلاهایی باشید که سند شش دانگ دارند و امکان تفکیک سند نیز در آینده وجود دارد.

م. خ

۰ نفر
منبع: با مشارکت املاک موسوی | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha