درخواست رام‌الله از اسرائیل درباره مشارکت اسرای فلسطینی در انتخابات

تهران - ایرنا - تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رسما درخواستی را به رژیم صهیونیستی برای اجازه مشارکت اسرای فلسطینی در بند این رژیم در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطینیها ارائه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین امروز (دوشنبه اعلام کرد که «شیخ حسن» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین گفته که به موجب قانون، این حق اسرای فلسطینی است که تحت نظارت کمیسیون مرکزی در انتخابات مجلس قانونگذاری شرکت داشته باشند.

طبق دستور «محمود عباس» قرار است انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در اوایل خرداد ماه، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان مهر ماه و انتخابات شورای ملی هم آبان ماه  برگزار شود.

نتایج انتخابات مجلس قانونگذاری، اولین مرحله تشکیل شورای ملی فلسطین خواهد بود و این شورا پس از انتخابات اوایل آذر ماه سال آینده طبق اساسنامه «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» و تفاهمات ملی تکمیل خواهد شد.

تاکنون برخی از گروههای فلسطینی که پیشتر آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرده بودند، از حضور در آن انصراف داده‌اند.

پیشتر نیز گروههای مختلف فلسطینی با برگزاری چندین نشست در قاهره پایتخت مصر، چگونگی برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین را مورد بررسی قرار داده بودند.

همچنین مقامات فتح و حماس دو گروه عمده فلسطینی در دوحه در ارتباط با برگزاری انتخابات قانونگذاری در فلسطین گفت و گو کرده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha