سیدورف: هیچ سیاه‌پوستی موقعیت‌ مربیگری در تیم‌های اروپایی را ندارد

تهران- ایرنا- هافبک سابق تیم‌های فوتبال اینتر و آث‌میلان با انتقاد از تبعیض‌نژادی در انتخاب مربی برای تیم‌های بزرگ گفت: هیچ سیاه‌پوستی در موقعیت‌های خوب مربیگری در فوتبال اروپا قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا، «کلارنس سیدورف» هافبک تنومند هلندی در دوران بازیگری خود، دو فصل و نیم برای اینتر و ۱۰ فصل را نیز برای آث‌ میلان بازی کرد. او در سال ۲۰۱۴ نیز سرمربی روسونری‌ها بود.  

او در گفت و گو با گاتزا دلا اسپرت ایتالیا اظهار داشت: ۱۲ سال در ایتالیا بازی کردم و توانستم افتخارات زیادی بدست آورم اما بعد از آن هیچ تماسی از باشگاه‌های بزرگ نداشتم.  چرا قهرمانان بزرگ در اروپا که صفحاتی از تاریخ فوتبال را نوشتند،  شانسی برای حضور در تیم‌های مطرح را ندارند؟  

سیدرف ادامه داد: چرا «پاتریک ویرا»  باید به نیویورک و «تیری هانری» به کانادا برود؟  برای مربیان فرصت‌های برابر وجود ندارد.  اگر به آمار نگاه کنیم، هیچ سیاه‌پوستی در موقعیت‌های خوب مربیگری در فوتبال اروپا قرار نمی‌گیرد.

هافبک اسبق تیم‌های فوتبال اینتر و آث‌میلان خاطرنشان کرد: این چیزی است که مربوط به کل جامعه است. هر کسی و به ویژه کسانی که می‌توانند خیلی از مسایل را تغییر دهند، باید مسوولیت ایجاد جهانی با شایسته سالاری را احساس کنند و اگر آرزوی تعالی در این موضوع را دارند باید همه درها را باز نگه دارند. بهترین نتایج می‌تواند از تنوع حاصل شود.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha