۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84234112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد به ۳۰ خانوار عشایری ایلام خسارت وارد کرد

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۱
کد خبر: 84234112
تندباد به ۳۰ خانوار عشایری ایلام خسارت وارد کرد

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: بیش از ۳۰ خانوار عشایری در نقاط مختلف استان به علت وزش شدید باد دچار خسارت شده اند.

فرشاد یاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده خسارت ها به سیاه چادرهای این خانوارها وارد که دچار پارگی جزئی تا شدید شده است.

وی افزود: عشایر ساکن در شهرستان های چوار، ایوان، ملکشاهی، دره شهر و آبدانان خسارت دیده اند که حجم خسارت ها به عشایر مناطق چوار و بولی بیشتر از دیگر نقاط برآورد شده است.

یاسمی یادآور شد: البته پایش تمام کانون های استقرار عشایر برای بررسی بروز خسارت های احتمالی هنوز ادامه دارد.

وی گفت: از دیروز تاکنون تیم هایی از هلال احمر، مدیریت بحران و امور عشایر با همکاری فرمانداری این شهرستان ها خدماتی نظیر اهدای چادر به خانوارهایی که سیاه چادرهایشان آسیب جدی دیده بود و قابل سکونت نبود، پتو، آب آشامیدنی و مواد غذایی به وضعیت عشایر آسیب دیده رسیدگی کردند و این روند با حضور این تیم ها در مناطق عشایری کماکان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هیچ گونه آسیب جانی و مالی خاصی به عشایر استان وارد نشده و به احشام عشایر نیز هیچ گونه خسارتی نرسیده است.

وی افزود: همچنین تعدادی از ایل راه های عشایری که از استحکام مناسبی برخوردار نیستند نیز به علت بارندگی ها و تندباد خسارت دیده اند و کارشناسان در حال برررسی و برآورد میزان اولیه خسارت ها به خانواده های عشایر و ایل راه ها هستند.

طبق سرشماری سال جاری مرکز آمار ایران از جمعیت عشایر کوچرو، تعداد خانوارهای عشایر استان ایلام از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار به ۱۰ هزار و ۴۸۳ خانوار افزایش یافته است.

جمعیت دام عشایر استان ایلام یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha