ساترا، مسوول قانونی راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف نیست

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به ادعاهای سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درباره نحوه محاسبه تعرفه ترجیحی توسط اپراتورها، گفت: ساترا یک سازمان قانونی برای ورود به این مساله نیست.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم سومین رویداد هفته دیجیتال و نمایشگاه اینترنت اشیاء در جمع خبرنگاران، به نامه و ادعاهای رسانه‌ای و تلویزیونی ساترا توسط چند معاونش و حضورهایی در برنامه زنده شبکه ۳ در حاشیه نمایشگاه اینترنت اشیاء پاسخ داد.

در هفته گذشته معاونین ساترا موج جدیدی از انتقادات علیه استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های‌ فعال این حوزه را آغاز کردند و مدعی شدند تعدادی از «وی او دی ها » نرخ ترجیحی اینترنت داخلی را برای پخش محتوای داخلی لحاظ نمی‌کنند.

معاونان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی همچنین از راه‌اندازی سایتی برای ثبت شکایت کاربران این‌حوزه خبر دادند.

وزیر ارتباطات در واکنش به این اقدام گفت: «نیازی به گزارش ساترا نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را بررسی می‌کند و اصلا ساترا یک سازمان قانونی برای این کار نیست».

وی درباره مصوبه بیت‌استریم (شرکت‌‍‌های مخابراتی منابع خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و از خدمات بهره‌مند می‌شوند) و وضعیتی که اکنون دارد، اظهار داشت: مخابرات عملا کار اجرای این مصوبه را متوقف کرده و رگولاتوری در حال پیگیری این ماجراست. رگولاتوری در حال تنظیم مصوبه‌ و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات است تا بابت عدم اجرای مصوبه بیت‌استریم، جرائمی برای مخابرات در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha