۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبر: 84224091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع امکانات جذب توریست در کشور دستاورد انقلاب اسلامی بود

تهران- ایرنا- رییس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران گفت: توزیع و گستردگی امکانات در حوزه گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی در بسیاری از شهرستان‌ها و روستاها از دستاوردهای موفق انقلاب اسلامی سال ۵۷ است.

رحیم یعقوب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا به مناسبت ایام الله دهه فجر در خصوص دستاوردهای مهم کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی علی رغم جنگ، تحریم ها و فشارهایی که از سوی بسیاری از کشورها اعمال شد، خوشبختانه در حوزه آموزش از لحاظ کمی و کیفی شاهد توسعه قابل توجهی بوده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از جهت کمی تعداد دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید بسیار رشد داشته است همچنین تا پیش از انقلاب تحصیل عموما تا مقطع فوق دیپلم و کارشناسی امکان پذیر بود اما هم اکنون تمام رشته ها تا دوره دکتری قابلیت تحصیل دارد.

یعقوب زاده با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر در حوزه گردشگری تمام روستاها و شهرستان های کشور امکانات لازم را برای راه اندازی این صنعت دارند و حتی بسیاری از روستاهای نا شناخته درآمد خوبی از صنعت گردشگری به دست آورده اند.

رییس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان با بیان اینکه کشور در حوزه گردشگری برای توریست خارجی نیز امکانات لازم را دارد، اظهار داشت: نیاز است پس از این در حوزه گردشگری مسوولان روی افزایش کیفیت صنعت توریسم و گردشگری تمرکز کنند زیرا از نظر آژانس های مسافرتی، کارشناسان و دانشجویان گردشگری و حتی زیرساخت ظرفیت لازم در کشور وجود دارد.

یعقوب زاده ادامه داد: نیاز است کیفیت آموزش در سطوح مختلف، گردشگری و هنرهای سنتی با نگاه تخصصی دنبال شود تا کشور از لحاظ کمی و کیفی به پیشرفت مطلوب برسد.

دهه‌ فجر در ایران به روزهای دوازده تا ۲۲ بهمن اطلاق می‌شود؛ سال ۵۷ در این روزها رویداد و تحولاتی رخ داد که منجر به برچیده شدن نظام شاهنشاهی و روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی ایران وپیروزی انقلاب شد که مهم ترین آن ورود امام خمینی (ره) به ایران است.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در ایران مجموعه اتفاقاتی رخ داد که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و به همین واسطه این هفته با نام دهه فجر شناخته می‌شود؛ عنوان "دهه فجر" نخستین بار در سال ۱۳۶۰ توسط معادی خواه وزیر وقت فرهنگ و ارشاد مطرح شد.

۱۲ بهمن ماه ۵۷ پنجشنبه‌ای تکرار نشدنی برای ملت ایران بود؛ از ۶ بامداد روز ۱۲ بهمن جمعیت به خیابان‌ها آمده بودند به نحوی که حتی برخی از منابع طول جمعیت استقبال کنندگان را ۳۳ کیلومتر بیان کرده‌اند. ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه هواپیمای امام خمینی (ره) در فرودگاه مهر آباد بر زمین نشست تا فراغ ۱۴ ساله وی با مردم ایران به پایان برسد.

چند لحظه پس از باز شدن در خروجی هواپیما، امام خمینی (ره) در برابر دیدگان مشتاقان حاضر شد، با نخستین گام‌های او فریاد الله اکبر مردم همیشه در صحنه ایران به پا خواست. ایشان پس از پیاده شدن از هواپیما ضمن تشکر از آحاد ملت غیور ایران که در به ثمر نشستن درخت انقلاب رنج‌های زیادی تحمل کرده بودند راهی بهشت زهرا شدند و سخنرانی خود را انجام دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha