انقلاب اسلامی بر۲ پایه الهی و مردمی استوار است

 کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب الهی برای حاکمیت ارزش‌های انسانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر۲ پایه الهی و مردمی استوار است.

حجت الاسلام «هادی عسکری»  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ویژه گرامیداشت ۱۰۰ شهید انقلابی استان کرمانشاه افزود: آنچه مردم را در انقلاب پای کار آورد و به آنها انگیزه داد از جان و مال خود بگذارند تا انقلاب پیروز شود، خدایی بودن انقلاب اسلامی با رهبری معنوی امام خمینی (ره) بود.

 او با بیان اینکه انقلاب اسلامی از قیام عاشورا الهام گرفت و مقصد سپردن آن به دست حضرت امام زمان (عج) است، گفت: در انقلاب همه اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و در همه عرصه ها مدیون حماسه سازی مردم هستیم.

۲۲ برنامه در ایام دهه فجر پیش بینی شده است

عسکری در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای ایام دهه فجر برگزاری ۲۲ برنامه را پیش بینی کرده که برخی از آنها اجرا شده و بعضی ها نیز در حال اجرا است.

او از جمله این برنامه ها را،  مهمانی لاله ها و گلباران ۱۴ مزار شهدای استان در شانزدهم بهمن ماه دانست که با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه و مسووولان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه همچنین از برگزاری کنگره کشوری تجلیل از ۱۷ هزار شهیده و جانباز کشور،  برگزاری برنامه لشکر فرشتگان تاریخ ساز در شهرستان ها، تکریم مادران و همسران شهدا، اجرای برنامه طرح سپاس (عیادت مسوولان از خانواده شهدا و ایثارگران)،  برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی استانی و شهرستان ها در ایام دهه فجر خبر داد که در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه؛ ایجاد پایگاه اهدای خون،  اجرای طرح پایش سلامت خانواده‌های شهید و ایثارگران، انتشار زندگینامه‌ شهدا در شبکه های اجتماعی و تقدیر از مروجان ایثار و شهادت و روایت‌گران عملیات های استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر عنوان کرد.

عسکری همچنین آذین بندی ساختمان ها، تعویض پرچم مزار شهدا، نصب بنر و تصاویر شهدا در معابر و همچنین به برگزاری برنامه باشکوه سالروز ورود حضرت امام (ره) در ۱۲ بهمن ماه اشاره کرد که با حضور شکوه مردم و مسوولان استان برگزار شد.  

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تعداد جانبازان استان را ۱۹ هزار و ۶۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر آنان را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می دهند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها