سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماه امسال میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان در قالب صدور پروانه‌های بهره برداری افزایش قابل ملاحظه داشته است.

جواد خزائی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۴۲۶ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۸ هزار ۸۸۶ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۷۷۹ نفر در خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد ۱۱ درصد، از نظر سرمایه گذاری ۳۴ درصد و از نظر اشتغالزایی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه پارسال ۳۸۵ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۵۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال و اشتغالزایی برای پنج هزار و ۶۵۳ نفر در خراسان رضوی صادر شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم این استان در صدور پروانه بهره برداری صنعتی طی ۱۰ ماه امسال در کشور از نظر تعداد ۶ درصد، از نظر سرمایه گذاری ۲ درصد و از نظر اشتغالزایی ۶ درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین پروانه‌های بهره برداری صادر شده در این استان طی این مدت در مشهد به تعداد ۱۹۷ فقره با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۶۸۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۴۹۵ نفر، در تربت‌جام به تعداد سه فقره با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۶۳۷ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۸۲ نفر و در طرقبه شاندیز با ۷۲ فقره با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۲۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۱۳۱ نفر بوده است.

خزائی ادامه داد: زمینه فعالیت پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادر شده مربوط به استخراج کانی‌های فلزی و غیرفلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی، منسوجات، دباغی، محصولات چوبی، محصولات شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، ساخت فلزات اساسی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، ابزار پزشکی، ماشین آلات و تجهیزات، مبلمان، وسایل ارتباطی، وسایل نقلیه موتوری، محصولات فلزی، تجهیزات حمل و نقل و خدمات مهندسی است.

وی گفت: بیشترین میزان سرمایه گذاری در این پروانه‌های بهره برداری صنعتی به ترتیب مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه موتوری است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: طی ۱۰ ماه امسال ۲ هزار و ۹۰۵ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی با سرمایه گذاری ۴۹۴ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۷۹ هزار و ۸۸۶ نفر در این استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد جواز ۴۶ درصد، از نظر میزان سرمایه گذاری ۳۶۳ درصد و از نظر اشتغالزایی ۳۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه پارسال هزار و ۹۹۵ جواز تاسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۵۷ هزار و ۵۴۵ نفر در خراسان رضوی صادر شد.

خزائی گفت: ۴۸۸ طرح صنعتی با پیشرفت اجرایی بیش از ۶۰ درصد و با سرمایه گذاری ۶۰ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر در خراسان رضوی در حال اجراست.

هم اکنون پنج هزار و ۲۷۹ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۷۷ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۳ هزار و ۴۹۳ نفر در خراسان رضوی فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha