۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 989
کد خبر: 84189150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس خراسان شمالی بیش از ۲۲ هزار ماموریت انجام داد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اورژانس استان ۲۲ هزار و ۴۲۵ ماموریت شهری و جاده‌ای در ۹ ماه امسال انجام داد.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی، دکتر تقی دولت آبادی افزود: از این تعداد ماموریت، چهار هزار و ۱۹۶ مورد آن حوادث تصادفی و ۱۸ هزار و ۲۲۹ ماموریت نیز حوادث غیر تصادفی بود.

وی بیان کرد: از جمله ماموریت های غیر تصادفی شامل بیماری‌های مختلف مانند بیماری های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها، زنان و زایمان و حوادث مانند سقوط، غرق شدگی و نزاع می شوند و ماموریت های تصادفی نیز حوادث ترافیکی در سطح استان است.

دولت آبادی از اجرای ۱۴ هزار و ۲۰۸ ماموریت شهری و هشت هزار و ۲۱۷ ماموریت جاده ای در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۷۰۶ مورد اعزام به بیمارستان داشتیم، ۶۶۴ مورد در محل درمان شدند و ۴۷۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
وی بیشترین ماموریت های غیر تصادفی را شامل ضعف، قلبی، تنفسی و افزایش فشارخون عنوان کرد و گفت: در این بازه زمانی ۲۲ هزار و ۳۵۳ تماس، منجر به اعزام آمبولانس شد و ۹ هزار و ۵۸۳ تماس مشاوره ای و هشت هزار و ۱۳۹ تماس نیز مزاحم تلفنی بود.
دولت آبادی تعداد ماموریت اورژانس هوایی را ۲۴ مورد خواند و افزود: ۱۴ ماموریت اورژانس هوایی به بیمارستان اعزام و ۱۰ ماموریت نیز لغو شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha