پروژه پیاده راه مدرس کرمانشاه متوقف شد

کرمانشاه- ایرنا- پروژه پیاده راه‌سازی خیابان مدرس کرمانشاه پس از اعتراض اصناف و به دستور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه متوقف شد.

به گزارش ایرنا، سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در روزهای گذشته اعلام کرده بود که پیمانکار پروژه پیاده راه سازی خیابان مدرس کرمانشاه مشخص شده و ابتدای بهمن ماه روند اجرایی آن آغاز می شود.
بازاریان و اصناف فعال در خیابان مدرس کرمانشاه تاکنون در چندین مرحله نسبت به موضوع اعتراض کرده و خواهان اجرا نشدن این پروژه شده بودند.
در نهایت رییس اتاق اصناف کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، نسبت به موضوع اعتراض کرد و گفت: این پروژه منجر به از رونق افتادن فعالیت اصناف در این خیابان می شود
رضا سلیم ساسانی افزود: اصناف کرمانشاه در ایام کرونا برای مهار این ویروس با تمام توان پای کار آمدند و متحمل ضررهای بسیاری شدند و اکنون نیز که به بازار شب عید نزدیک می شویم شهرداری می خواهد با بستن خیابان مدرس بار دیگر بازار این منطقه را تعطیل کند.
واکنش استاندار به درخواست اصناف
استاندار کرمانشاه نیز در این نشست به در خواست اصناف پاسخ داد و اعلام کرد: در روزهای اخیر تقاضاهای به حق مختلف اصناف کرمانشاه برای لغو این پروژه به من رسید از این رو در تماسی با شهردار تاکید کردم که این پروژه به هیچ عنوان در سال ۹۹ اجرایی نشود.
هوشنگ بازوند افزود: به شهردار گفتم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ نیز باید پس از مشورت با اصناف و جلب رضایت آنها اجرا شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پیاده راه سازی خیابان مدرس طرح مفیدی برای شهر کرمانشاه است، گفت: در صورتی که برای اجرای پروژه ها موافقت مردم و اصناف را نگیریم به طور قطع با مشکل روبه رو می شویم.
خیابان مدرس
خیابان مدرس یا سپه در سال۱۳۱۴ هجری شمسی به طول یک هزار و ۸۴۰ متر باعرض ۲۰ متر در کرمانشاه احداث و ایجاد شد و بازار بزرگ کرمانشاه را به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم کرد.
عملیات اجرایی طرح تعریض آن از سال ۱۳۴۸ آغاز شد که تاکنون هم به اتمام نرسیده و در این مدت بسیاری از بناهای موجود در این خیابان ارزش تاریخی و فرهنگی پیدا کرده اند که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در روند اجرای این طرح شده است.
خیابان مدرس از میدان آزادی آغاز می‌شود و تا میدان انقلاب اسلامی ادامه دارد و در مسیر خود از چهار راه امیرآباد یا کاشیکاری، جلوخان، مسجد جامع، بازار اصلی کرمانشاه، سه‌راهی سبزه‌میدان، سه‌راهی نواب،  چهارراه اجاق، سه‌راهی پارکینگ شهرداری و سه‌راهی پل حاج محمدتقی اصفهانی عبور می‌کند که میدان غدیر و چهارراه وکیل آقا نیز از طریق خیابان چهل‌ متری شهید مطهری شرقی و غربی به این خیابان مرتبط می‌شود.
به مرور زمان بخش‌هایی از این خیابان تخریب و بافت تاریخی و قدیمی آن در طرح تعریض قرار گرفته و مجتمع‌های جدید و بزرگ تجاری جای آنها قد علم کرده‌ است اما به وضوح می‌بینیم نه تنها معضل ترافیک سنگین که چندین دهه گریبان‌گیر این خیابان است حل نشده بلکه به تازگی زمزمه‌هایی از پیاده‌راه کردن این خیابان نیز به گوش می‌رسد.
برخی از پروژه هایی که برای این خیابان در نظر گرفته شده یا به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره مانده و به مرحله اجرایی نرسیده و یا به دلیل برخی نواقص، نارضایتی‌هایی به دنبال داشته است که تعریض آن و یا ساخت متجمع‌های تجاری به روز و متعدد به فاصله اندک از آن جمله است که بخش چشمگیری از این واحدهای تجاری به صورت خالی رها شده و متقاضی ندارد.
خیابانی که شریان اصلی تردد در مرکز شهر است و پیاده‌راه کردن آن جدای از بعضی موارد، چالش‌هایی در حوزه تردد و ترافیک شهری به دنبال دارد.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها