معاون استاندار همدان: تسهیلات اشتغالزا با سرعت پرداخت شود

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با ابراز گلایه از عملکرد برخی بانکهای استان گفت: تسهیلات مورد نیاز طرحهای تولیدی و اشتغالزا با سرعت پرداخت شود تا مجریان طرحها به موقع تعهدات خود را عملی کنند.

به گزارش ایرنا؛ ظاهر پورمجاهد روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات در بعضی از بانکها طولانی است و این تعلل به ضرر مجریان طرحهای تولیدی است.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی برای تامین دستگاه ها و تجهیزات خود نیازمند تسهیلات بانکی هستند و زمان‌بَر شدن فرآیند پرداخت، آنها را گرفتار افزایش قیمت می کند که سزاوار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از تمام دستگاه های متولی که در روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دخیل هستند خواست در اهلیت و صلاحیت مجریان طرحها دقت بیشتری داشته باشند تا تسهیلات به افراد متعهد پرداخت شود.

پورمجاهد اظهار داشت: تسهیلات بانکی به صورت یارانه دار به تولیدکنندگان پرداخت می شود و باید در مسیر درست برای رونق تولید و اشتغال هزینه شود.

به گفته او وام گیرندگانی که در این مورد قصور داشته باشند علاوه بر بازگشت مبلغ وام با آنها طبق مقررات موجود برخورد قانونی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: کارکنان دولت حق استفاده از تسهیلات اشتغال را ندارند و در صورت دریافت، به صورت غیریارانه ای محاسبه می‌شود.

وی به دستگاه های اجرایی توصیه کرد: فرصت چندانی تا پایان سال نمانده و واحدهای بزرگ استان که برای تکمیل یا توسعه نیازمند دریافت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش هستند باید تعیین تکلیف شوند.

پورمجاهد با اشاره به اینکه شیوع کرونا آسیب جدی به بخش گردشگری وارد کرده است تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا واحدهای گردشگری استان تعطیل بودند و در این مدت اقساط بانکی آنها باید تمدید می شد اما برخی از بانکها در این زمینه کوتاهی می کنند.

او بانکها را ملزم به اجرای مصوبه های ستاد ملی و استانی کرونا و همچنین مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع دانست و گفت: حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا کمک به اقتصاد هزاران شاغل در این بخش است.

در این نشست که با حضور روسای بانکهای استان برگزار شد مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری بررسی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha