۱۵ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1062
کد خبر: 84171412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«مکتب سلیمانی» نباید به مناسبت‌ها محدود شود

تهران- ایرنا- دبیر نمایشگاه عکس «مکتب سلیمانی» گفت: زندگی شهید سلیمانی آموزه‌های متفاوتی دارد که باید با حفظ مباحث امنیتی در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گیرد و نباید تنها به مناسبت‌ها محدود شود.

همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه عکس مکتب سلیمانی به دبیری سیدعباس میرهاشمی و دبیر اجرایی عبدالرحیم سیاهکارزاده عصر شنبه ۱۴ دی به صورت فیزیکی در شهر کیش آغاز به کار کرد و در صفحات مجازی در صفحات موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر قابل نمایش است.

عباس میرهاشمی دبیر این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: زبان هنر می تواند در ارائه مفهوم مکتب سلیمانی و  تشریح ابعاد زندگی ایشان بیشترین تاثیر را داشته باشد. باید در تمامی حوزه ها تلاش کرد تا از این میراث به درستی صیانت شود.

وی در تشریح این نمایشگاه گفت: این رویداد به صورت کیوریتوری (دعوت از هنرمندان مشخص) برگزار شد و فراخوان نداشتیم. موضوعات این نمایشگاه شامل نبردهای تحت فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق به همراه فعالیت‌های اجتماعی و همراهی سردار شهید حاج است که در با نمایش ۱۰ مجموعه عکس از عکاسان ایرانی به نمایش در آمد.

 میر هاشمی در تشریح جزییات تصاویر نمایشگاه گفت: حسین مرصادی با عکس‌هایی از نبردهای تحت فرماندهی سردار سلیمانی در سوریه، حسن قائدی با عکس‌هایی از نبردهای تحت فرماندهی سردار سلیمانی در عراق، مرتضی جابریان با عکس‌های تشییع سردار شهید سلیمانی در اهواز، مدیار شجاعی‌فر با مجموعه عکس ورود شهدای بزگوار به فرودگاه اهواز، محمد محسنی‌فر با مجموعه عکس تشییع شهیدان در تهران، محسن کرمعلی با عکس‌هایش از طواف پیکرهای شهدا و تشییع ایشان در قم، حامد ملک‌پور با مجموعه عکس تشییع شهدا در کرمان، عرفان کوچاری با مجموعه عکس خاکسپاری شهدای بزرگوار در کرمان، وحید بیات با مجموعه عکس‌های تشییع شهدا در مشهد و محمدجواد مشهدی با مجموعه عکس طواف پیکرهای شهدای بزرگوار در حرم رضوی در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه عکس مکتب سلیمانی به دبیری و نمایشگاه‌گردانی عباس میرهاشمی و به همت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش و حمایت اداره کل هنرهای تجسمی به صورت حضوری در کیش افتتاح می‌شود و به صورت مجازی در صفحات موسسه تجسمی به نمایش در می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha