امیدواریم رای دادگاه حکمیت ورزش به نفع جودو ایران تمام شود

بوشهر-ایرنا- رئیس فدراسیون جودو گفت: تیم حقوقی این فدراسیون دفاع خوبی در دادگاه بین المللی حکمیت ورزش مبنی بر حقانیت ایران ارائه کرد، طوریکه تصمیم‌گیری برای هیات داوری سخت شده‌است و امیدواریم این روند به نفع جودو ایران تمام شود.

آرش میراسماعیلی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تیم حقوقی فدراسیون جهانی جودو هنوز مستنداتی ارائه نکرده‌است و با توجه به دفاع خوب صورت گرفته، امیدواریم این روند به نفع ایران پایان یابد و جودو کشور با رایی عادلانه به عرصه بین الملل بازگردد. 

وی افزود: رای نهایی ۱۰ بهمن ماه اعلام می‌شود اما درصورتی که این رای به ضرر ایران باشد با ارتباط خوبی که با فدراسیون جهانی جودو داریم، مذاکره می‌شود تا به تعامل‌های جدی دست یابیم.

میراسماعیلی اذعان کرد: رئیس فدراسیون جهانی جودو نیز مایل نیست خانواده ۹۰ هزار نفری جودو ایران در تعلیق بماند و هر چند شرایط بسیار دشوار است اما سعی می‌شود مساله به نوعی تدبیر شود تا از این شرایط گذر کنیم.

رئیس فدراسیون جودو در ارتباط با کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: در صورتی که با رای مثبت دادگاه به نفع ایران، از تعلیق خارج شویم، همچنان امید به کسب سهمیه وجود دارد و "بریمانلو" نزدیک‌ترین فرد به کسب این سهمیه در جودو آقایان است.

وی گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا دوره‌های آنلاین آزمون و کلاس‌های مربیگری و دانش افزایی بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شد که مورد استقبال خوب جامعه جودو کشور قرار گرفت.

بدنبال تعیلق تمام فعالیت‌های فدراسیون جودو ایران از ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ از سوی فدراسیون جهانی، ایران شکایت خود را به دادگاه حکمیت ارائه کرد و جلسه این دادگاه در ۲۶ شهریور ماه امسال در شهر لوزان سوئیس برگزار شد و نتیجه نهایی آن ۱۰ بهمن اعلام می‌شود.

تعلیق فدراسیون جودو ایران بر اثر مسائلی که در جریان مسابقات جهانی ۲۰۱۹ توکیو رخ داد، صورت گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha