برگزاری دوره های آموزشی اثربخش برای زوجین قبل از ازدواج ضروری است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی اثربخش برای زوجین قبل از ازدواج توسط یک نهاد مردمی به صورت علمی و دقیق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی شامگاه یکشنبه در جمع هیات مدیره مرکز صیانت از خانواده همدان، با بیان اینکه در بحث صیانت از خانواده و جلوگیری از طلاق باید به صورت علمی اقدام کرد  افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در عرصه ازدواج جوانان باید به صورت ویژه و با برنامه‌ریزی دقیق و علمی مورد توجه قرار گیرد، آموزش به خانواده و زوجین قبل از ازدواج است.

وی اظهار داشت: بسیاری از موسسات مردمی در قم و تهران در حال برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده هستند و در همدان نیز می‌توان چنین مجموعه‌ای که به صورت علمی و دقیق به آموزش خانواده بپردازد را تشکیل داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: البته نه آموزش یک روزه که تنها برای صدور یک گواهی برگزار می‌شود، بلکه آموزشی که مبتنی بر نگاه دقیق علمی متناسب با نیاز خانواده و زوجین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید براینکه محدوده فعالیتی صیانت از خانواده تنها بحث طلاق نیست، اظهار داشت: طبق اساسنامه، مرکز صیانت می‌تواند در عرصه خانواده و مشاوره‌های خانواده ورود جدی و فعالیت بیشتری داشته و خود را محدود به موضوع طلاق نکند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه خانواده نیازمند فعالیت‌های عمیق‌تر و علمی‌تر هستیم، گفت: یکی از اشکالات ما به مجموعه صیانت نیز همین محدود شدن در کارهایی است که شاید خیلی هم به چشم نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد، انجام اقدامات چشمگیر و با اثر گذاری بیشتر در سطح جامعه است.

مطابق ماده ۶۱ قانون حمایت خانواده و در اجرای برنامه مشاوره زوجین با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و عزم ملی برای کاهش طلاق،  ۴۰ کارگاه آموزشی برای متقاضیان طلاق در قالب کارگاه‌های مهر در استان همدان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha