هنرمند خراسان شمالی گواهینامه درجه یک هنری دریافت کرد

بجنورد- ایرنا- معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: استاد «حسین عزیزی‌پور» هنرمند استان گواهینامه درجه یک هنری دریافت کرد.

ابوالحسن حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان و شاعران کشور نشان درجه یک هنری که بالاترین نشان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد برای یک عمر فعالیت در زمینه موسیقی نواحی آواز محلی خراسان به این هنرمند اعطا شد.
وی گفت: استاد حسین عزیزی پور در سال ۱۳۲۲ در شهرستان مانه و سملقان دیده به جهان گشود و از سن ۶ سالگی زیر بال‌های بزرگان موسیقی مقامی این منطقه پرورش یافت.

وی در ادامه افزود: استاد حسین عزیزی پور در ۶۰ سال فعالیت هنری خود جشنواره های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده و در همین رابطه با عنوان های متعدد جوایز بسیاری دریافت کرده است.

پیشتر نیز هنرمندان این استان، عیسی قلی پور، سهراب محمدی، خان محمد آدینه‌پور و محمد حسین مداح نیا گواهینامه درجه یک هنری به آن‌ها اعطا شده بود.

موسیقی مقامی خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha