شمار کودکان معتاد خراسان شمالی کاهش یافت

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84163182
شمار کودکان معتاد خراسان شمالی کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۹ کودک معتاد در استان شناسایی شده اند که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۰ نفر بوده است.

علی اکبر صحرانورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد کودک معتاد شناسایی شده ۱۴ نفر پس از ترک اعتیاد تحویل خانواده خود شدند و مابقی کودکان همچنان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی این کودکان را بین هفت تا ۱۳ سال دانست و افزود: بیشترین نحوه پذیرش کودکان معتاد از طریق اورژانس اجتماعی سیار اداره کل بهزیستی و ارجاع به دادسراها بوده است که در بدو ورود از آنان آزمایش اعتیاد، هپاتیت و ایدز گرفته شده است.

وی با بیان این که کودکان معتاد تاثیرپذیری زیادی از محیط زندگی دارند، اظهار داشت: توجه به این نکته ضروری است که بیش از ۹۰ درصد کودکان معتاد استان از طریق والدین خود گرفتار اعتیاد شده اند و یا اینکه والدین به نحوی در معتاد شدن کودکان خود نقش داشته اند.

وی افزود: استفاده از کودکان در خرید مواد از خرده فروش ها، مشاهده استعمال مواد توسط کودکان، استفاده از مواد مخدر به عنوان مسکن برای درمان موقت کودک و مواردی از این دست می تواند سبب الگوگیری آنان و تاثیرپذیری کودکان از والدین خود شود.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: بیش از ۹۰ درصد کودکان پدر و مادر معتاد دارند و بیشترین نوع مصرف مواد مخدر در این افراد مواد سنتی است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و مهمترین آسیب اجتماعی این استان اعتیاد است.  

شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷.۲۱ درصد است که ۲ درصد بیش از میانگین کشوری است.

در این استان یک مرکز ترک اعتیاد دولتی (ماده ۱۶) و  ۲۰ مرکز ترک اعتیاد خصوصی (ماده ۱۵) فعال است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha