۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84148821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت میلیون تن کالا در البرز جابه جا شد

کرج – ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا اوایل آذرماه ، هفت میلیون تن انواع کالا بین این استان و مناطق مختلف کشور جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

گودرز محمودی روز چهارشنبه به مناسبت ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دراین مدت ۵۶۸ هزار مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی و خودروهای سبک عمومی بین شهری البرز جابه جا شده  که دراین بخش نیز شاهد افزایش 11 درصدی نسبت به پارسال هستیم .

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۸ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر ، ۸۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا  و ۹ شرکت حمل و نقل بین المللی در استان البرز فعال هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز به خدمات و حمایت های انجام شده از رانندگان خودروهای عمومی حمل و نقل بار و مسافر استان  اشاره کرد و گفت : امسال  ۱۰ هزار و ۱۲۰ حلقه لاستیک  در اختیار این رانندگان قرار گرفته است.

محمودی بیان داشت:  امسال نیز برای ارتقای سطح خدمات، علاوه بر نظارت و بازدید های مستمر، در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ به  ۷۷ مورد از تخلفات شرکت ها و ۶۶ مورد  از تخلفات رانندگان رسیدگی و اعمال قانون انجام شده است.

وی ادامه داد : اکنون ۱۰ مجتمع خدماتی- رفاهی ، هشت پاسگاه  پلیس راه ، سه مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین، یک پایانه مسافربری و پایانه حمل کالای سیمان دربخش  خدمات حمل و نقل عمومی و جاده ای استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز ، استفاده از تجهیزات حمل و نقل هوشمند برای مدیریت تردد در محورها با بهره برداری از تجهیزاتی مانند ۴۶ دستگاه تردد شمار و ۳۳ دوربین نظارت تصویری، ۳۱ سامانه ثبت تخلفات هوشمند و ۶ دستگاه تابلوی VMS به عنوان بخش دیگری از امکانات شبکه حمل و نقل و خدمات جاده ای استان برشمرد.

وی ، بروز رسانی سامانه ۱۴۱ با ظرفیت ۲۴۰ تماس همزمان و پاسخگویی به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۷۶ تماس طی هشت ماه  و  نصب و راه اندازی ۱۳۴ دستگاه ردیاب بر روی خودروهای راهداری از  اقدامات سال جاری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نام برد.

بهسازی راه های البرز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بهسازی راه های استان اشاره کرد و گفت : با توجه به موقعیت استان البرز،  راهداری بهسازی و ارتقای ایمنی راه های استان را در اولویت کاری قرار داده است.

تعریض بخشی از خط شمالی آزاد راه تهران - کرج در محدوده های مناطق گرمدره ، پل فردیس تا مهرویلای کرج، خط کشی ۴۰۰ کیلومتر از راه های استان، نصب ۲ هزارو ۴۸۲  تابلو و علایم اخباری،

نصب و نگهداری  سیستم روشنایی در سطح آزادراه ها و محور کرج - چالوس به طول ۱۰۱ کیلومتر، لکه گیری، درزگیری، روکش آسفالت، تسطیح،  شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در سطح

راه های استان از مهمترین فعالیت های سالجاری در بخش راهداری البرز بوده است .

محمودی گفت: اجرای طرح مدیریت سرعت در مناطق پرتصادف در سطح راه های استان ، دیوارچینی در محور کرج - چالوس به طول سه کیلومتر ، ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه به طول ۶ کیلومتر در محور کیانمهر - ماهدشت و هشت  نقطه دیگر از راه های  استان، تعمیر و مرمت سه دستگاه گالری در محور کرج - چالوس و تعمیر، مرمت و مقاوم سازی ۱۰ دستگاه پل در راه های استان بخش دیگری از فعالیت های انجام شده سال این اداره کل به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز ، ساخت، بهسازی و آسفالت بیش از ۴۰ کیلومتر راه روستایی، ساخت و نصب پل های  عابر پیاده، توزیع بیش از ۴۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران،  ایمن سازی فیزیکی هفت مدرسه حاشیه راه های استان و همکاری برای  راه اندازی سیستم کنترل سپهتن در پلیس راه خاتم  آزادراه کرج-تهران  را به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها عنوان کرد.

استان البرز دارای یک هزارو ۳۱۵ کیلومتر راه ، شامل ۱۵۹  کیلومتر آزادراه و  بزرگراه، ۲۴۱ کیلومتر  راه اصلی و فرعی است و  ۹۱۵ کیلومتر راه روستایی  است  که از کل راه های استان ۲۷۶ کیلومتر آن جزو راه های شریانی و ۱۱۴ کیلومتر آن جزو راه های ترانزیتی می باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha