۴۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو مجتمع حسینه بندرلنگه به زیرکشت می‌رود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ۴۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو درمجتمع پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه تا دهه فجر سال جاری به زیر کشت می‌رود.

عبدالرسول دریایی روز یک‌شنبه در جریان بازدید از مجتمع پرورش میگو حسینه منطقه شیبکوه افزود: با زیر کشت رفتن این میزان میگو در مرحله نخست آن افزون بر یک‌هزار و ٢٠٠تن میگو تولید می‌شود و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم نیز تا هفته دولت سال آینده افزون بر ۶۰۰ هکتار از اراضی این مجتمع به زیر کشت خواهد رفت.

مدیرکل شیلات هرمزگان عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های شیلات به ویژه آبزی‌پروری، عمل‌آوری و صادرات میگو نقش موثری در ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم این منطقه دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان نیز گفت: با توجه به استعدادهای این استان در زمینه پرورش میگو و لزوم تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در تلاش هستیم با رفع موانع تولید، تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شود.

عادل شهرزاد گفت: استان هرمزگان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه پرورش آبزیان است و توسعه پرورش آبزیان، نقش مهمی در درآمدزایی برای کشور و استان دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری هرمزگان همچنین از مجتمع پرورش ماهی در دریا نیکسا واقع در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه و روند تخلیه صید، تجهیزات و نحوه خدمات دهی در بندر صیادی کنگ بازدید کرد.

استاندار هرمزگان شهریور امسال در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: مطالعه احداث بزرگترین سایت پرورش میگو به نام مهرگان با حدود ۲۳ هزار هکتار وسعت در بندرلنگه درحال انجام است که می‌توان ۱۸ هزار هکتار مزرعه خالص پرورش میگو را در آن ایجاد کرد به سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی نیاز دارد.

به گفته همتی، اکنون مزارع پرورش میگو بسیار خوبی در استان هرمزگان و به خصوص شهرستان بندرلنگه فعال هستند که سایت مهرگان بزرگترین آن است.

بخش شیبکوه از توابع بندرلنگه است و این شهرستان با ۱۵۹ هزار و ۳۵۸ نفر جمعیت درفاصله ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha