۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 84112520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی و انهدام ۳۳ باند تروریستی در تونس طی سال جاری

تهران-ایرنا- وزیر کشور تونس روز دوشنبه از شناسایی ۳۳ باند تروریستی طی سال جاری میلادی و انهدام آن‌ها در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک،‌ توفیق شرف‌الدین وزیر کشور تونس در جلسه‌ کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان تونس گفت که طی سال ۲۰۲۰،‌ ۳۳ باند تروریسیتی در این کشور شناسایی شده است.

به گفته وی، نیروهای امنیتی تونس ۴۸ عملیات پیشگیرانه انجام دادند که طی آن نه تروریست کشته شدند.

وزیر کشور تونس همچنین از شناسایی مرکز ساخت مواد منفجره تروریست‌ها خبر داد و گفت که دو تن از این عناصر که در کوه‌ها پناه گرفته بودند، توسط نیروهای امنیتی تونس کشته شدند.

شرف‌الدین گفت که تدابیر امنیتی به تنهایی نمی‌تواند مانع ارتکاب این جنایت‌ها شود و باید همه بخش‌ها از جمله خانواده، مقامات قانون‌گذار و قوه قضائیه تلاش‌های خود را در این زمینه بیشتر کنند.

ماه گذشته نیز وزارت کشور تونس از خنثی کردن یک عملیات تروریستی از سوی دو تروریست وابسته به داعش در ایالت «جندوبه» در شمال غرب و شهر «قبلی» در جنوب این کشور خبر داده بود.

در سپتامبر گذشته نیز مسئولان تونسی اعلام کردند که یک نیروی امنیتی این کشور در اثر زیر گرفته شدن از سوی سه تروریست در ایالت «سوسه» در شرق تونس کشته و دوستش زخمی شد.

در تاریخ ۶ مارس نیز دو فرد انتحاری خود را مقابل یک گشتی امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در منطقه البحیره در پایتخت تونس منفجر کردند که به کشته شدن یک افسر و زخمی شدن چهار تن دیگر و یک زن انجامید.

اقدامات تروریستی پس از پیروزی انقلاب تونس- مشهور به انقلاب یاسمین- از دی ماه ۱۳۸۹ تاکنون هیچگاه متوقف نشده است. مهمترین دلیل تداوم این اقدامات، استمرار بی ثباتی کشورهای شمال آفریقا و غرب آسیا در چند سال گذشته بوده است.

از دید بسیاری از تحلیلگران، موقعیت جغرافیایی تونس و همسایگی با لیبی و الجزایر سبب تشدید مسائل امنیتی شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha