۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبر: 84110398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار راس دام در کردستان پلاک گذاری شد

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبر: 84110398
۱۱۰ هزار راس دام در کردستان پلاک گذاری شد

سنندج - ایرنا - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال در راستای هویت‌دار کردن دام‌ها، ۱۱۰ راس احشام در این استان پلاک گذاری شده است.

حمید رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف  دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی بهداشتی اصلاح نژادی و تغذیه‌ای برای دام‌های موجود، ارتقاء کمی و کیفی تولیدات دامی، کنترل بازار محصولات دامی و بهره‌مندی از خدمات انجام شد.

وی اضافه کرد: فرآیند عملیات هویت دار کردن دام با درخواست حضوری یا تلفنی دامدار به مراکز مجاز پلاک کوبی مبنی بر تعداد پلاک گوش مورد نیاز و مراجعه دامدار به مامورین پلاک کوب و مراکز مجاز پلاک کوبی جهت انجام مراحل کار و نصب پلاک گوش دام‌ها صورت گرفت.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تهیه لیست دام‌های پلاک کوبی شده، شناسه ملی ۱۵ رقمی دام‌ها و سایر اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت در سامانه توسط مامورین پلاک کوب و اخذ هزینه پلاک کوبی بر اساس تعرفه تعیین شده، محاسبه هزینه‌های پلاک کوبی و بیمه برای دامداران و صدور رسید دریافت وجه و تحویل آن به دامدار با امضای مامورین مذکور و همچنین راهنمایی دامدار برای اخذ بیمه نامه اجرایی می‌شود.

رحیمی یادآور شد: نگهداری دام زنده صرفا با نصب پلاک دام معتبر و ثبت مشخصات مجاز بوده و هر گونه خرید و فروش و انتقال دام زنده فاقد پلاک پس از اتمام مهلت تعیین شده ممنوع و قاچاق محسوب خواهد شد.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار بطور مستقیم در امر پرورش دام مشغول بکار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha