۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84104189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فناوران ایرانی حوزه عطرسازی به فرانسه می‌روند

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84104189
فناوران ایرانی حوزه عطرسازی به فرانسه می‌روند

تهران- ایرنا- فناوران حوزه عطرسازی کشور شامل فعالان فناور، دانشگاهیان و تجار حوزه گیاهان دارویی و معطر برای تبادلات علمی به فرانسه اعزام می‌شوند.

فرانسه یکی از کشورهای پیشرو در حوزه عطرسازی است  و ایران نیز از ذخایر بسیار غنی در زمینه گیاهان معطر و دارویی مورد استفاده در صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی برخوردار است.

برای جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع جدید و فرآوری گیاهان دارویی و اسانس‌گیری، آشنایی با فناوری‌های مدرن و به روز دنیا امری ضروری است.

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی این معاونت تلاش کرده است تا مبادلات علمی و صنعتی میان فعالان کشور را با دیگر کشورها از جمله فرانسه مورد حمایت قرار دهد، در این راستا، همزمان با نمایشگاه مواد اولیه عطرسازی simppar در فرانسه، هیاتی تجاری و فناور به این کشور اعزام می‌شود.

این رویداد که توسط شرکت گیاهان دارویی و معطر ارومد (Aromede) برگزار می‌شود، دیدار و گفت و گو با فعالان صنعتی و علمی کشور فرانسه در صنعت عطرسازی را به عنوان یکی از اهداف محوری خود قرار داده است.

مذاکرات مستقیم با شرکت‌های خریدار اسانس و مواد اولیه عطرسازی، حضور در بزرگ ترین نمایشگاه اسانس و مواد اولیه عطرسازی اروپا و بازدید از موزه عطر پاریس و برخی دیگر از مراکز صنعتی و علمی، برخی دیگر از رویدادهای این سفر است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حاضر در این رویداد مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد و کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت گیاهان دارویی و معطر ارومد بهمن سال گذشته نیز در راستای بهره مندی از تجربیات جوامع علمی و پیشتاز در صنعت فرآوری گیاهان معطر، سفری علمی و پژوهشی برای فعالان و متخصصین گیاهان دارویی و معطر ایران به مراکز اصلی در صنعت اسانس و عطر کشور فرانسه هماهنگ کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha