‌ نیروهای مردمی مقابله با کرونا تحت نظر حوزه درمان باشند

تهران- ایرنا- معاون دادستان تهران با اشاره به برنامه ستاد مقابله با کرونا تهران در استفاده از فضاهای محلات شهری به منظور مقابله با کرونا تاکید کرد: درمان، کاری تخصصی است و نیروهای مردمی تنها باید تحت نظر، مدیریت و با مسوولیت حوزه بهداشت و درمان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه ایرنا، میران اسماعیلی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی حداکثری به صورت محله محور در خصوص مبارزه با ویروس کرونا که با حضور مسولانی از سپاه پاسداران، و سازمان های بسیج، تبلیغات اسلامی، امور مساجد، فرهنگی هنری شهرداری تهران در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همراه بود، افزود: اگر قرار است محلات در درمان نقش داشته باشند، به لحاظ قانونی بایستی مدیریت و نحوه نظارت بر این اقدامات پزشکی مشخص باشد.

وی افزود: اگر مردم بعنوان گیرندگان خدمات از پایگاه های شهری قرار باشد از کسی شکایت کنند، باید مسوولیت ها مشخص باشد و اینکه مدیریت اقدامات انجام شده از سوی نیروهای مردمی در محلات برعهده چه کسی است، چراکه فعالان حوزه مساجد، بسیج و فرهنگی و هنری شهری در واقع قصد کمک و خیر دارند که باید مورد توجه قرار گیردتا بعدها برای همیاران سلامت  مشکل ایجاد نشود.

معاون دادستان تهران معتقد است: همه فعالان حوزه یاری رسانی به بخش بهداشت و درمان در محلات از جمله خود  دادستانی باید زیر چتر حوزه بهداشت و درمان قرار گیرند و تحت نظرو اصول آنها اقدام کنند چراکه اقدامات جزیره ای خطرناک است، در این صورت با بروز مشکل احتمالی بخش بهداشت و درمان نیز پاسخگو خواهد بود.

اسماعیلی در بخش دیگری با اظهار تاسف از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی بخشی از اصناف و بازاریان با وجود جدی ترشدن مشکلات مربوط به گسترش ویروس کرونا، بر نظارت هرچه بیشتر از جمله تذکر دادن، جریمه، تشکیل پرونده و در نهایت تعطیلی صنوف تاکید و خواستار برگزاری یک نشست ستاد کرونا با نمایندگان اصناف برای رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی از سوی آنان شد.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در کلان شهر تهران نیز در این نشست از شکل گیری یک حلقه عمومی با برنامه ریزی راهبردی در نشست امروز به منظور خدمت رسانی در حوزه بهداشت کرونا با استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود بخش های مختلف اظهار خوشنودی کرد.

علیرضا زالی  با اشاره به وجود ظرفیت های فیزیکی مناسب در محلات شهر تهران، بر تهیه یک شیوه نامه به منظور نحوه خدمات رسانی بهداشتی به مردم و شناسایی استانداردهای مورد نظر حوزه پزشکی و درمانی در این فضاهای شهری تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha