عصائب اهل الحق : الحشد الشعبی برای آزادی اهالی الفرحاتیه وارد عمل شود

بغداد - ایرنا - دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق از دستگاه‌های امنیتی از جمله سازمان «الحشد الشعبی» این کشور خواست تا همه تلاش خود را برای آزادسازی اهالی ربوده شده ناحیه «الفرحاتیه» در استان صلاح الدین بکار گیرند.

به گزارش ایرنا، ناحیه الفرحاتیه در منطقه «بلد» در استان صلاح الدین عراق روز شنبه شاهد کشف اجساد هشت نفر و ربوده شدن چهار نفر دیگر بود که هنوز سرنوشت ربوده شدگان مشخص نیست.

«شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در اظهاراتی در واکنش به حادثه ناحیه الفرحاتیه که دفتر اطلاع رسانی وی آن را سه شنبه شب منتشر کرد، گفت: به خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و تاکید می کنیم که دستگاه‌های امنیتی از جمله الحشد الشعبی همه تلاش خود را برای آزادسازی ربوده شدگان  بکار گیرند.

وی همچنین بر لزوم "تسریع در تکمیل تحقیقات دقیق و  بی طرفانه برای شناسایی جنایتکاران - هر که باشند- و تحویل آنها به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت که جنایتکاران باید عدلانه به سزای عمل خود برسند".

وی همچنین از همه مراجع ذیربط عراقی خواست تا برای بازگرداندن اهالی آواره ناحیه الفرحاتیه و سید غریب و مناطق مجاور آنان که دستانشان به خون بی گناهان آغشته نیست، همکاری کرده و تسهیلات لازم را ارایه دهند.

«هریم آغا» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز دوشنبه گفته بود که کمیته های تحقیق درباره حادثه ناحیه الفرحاتیه تشکیل شده و نتایج آن با شفافیت کامل اعلام خواهد شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha