۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84070733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع کرونا موجب کاهش صادرات کالا از گناباد شد

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۸:۱۹
کد خبر: 84070733
شیوع کرونا موجب کاهش صادرات کالا از گناباد شد

گناباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۳۵ درصدی حجم و ۴۲ درصدی ارزش صادرات کالا از این شهرستان شده است.

هادی ایزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی نیمه نخست امسال دو هزار و ۲۸۱ تن کالای صنعتی به ارزش ۹۰۴ هزار و ۶۶۰ دلار شامل سنگ نما، ظروف مقوایی، ظروف چینی، فرآورده های لبنی، زعفران بسته‌بندیشده، پودر موسیر، نمک، پودرهای معدنی از گناباد به ۱۰ کشور هدف صادر شد.

وی ادامه داد: توزیع اقلام بهداشتی شامل هشت هزار و ۸۰۰ عدد ماسک، ۱۸ هزار و ۷۰۰ عدد دستکش لاتکس و هزار و ۶۰۰ لیتر محلول الکل بین۲۴۳ دستگاه اجرایی و واحدهای صنعتی و معدنی و گروههای هدف با نرخ مصوب از دیگر اقدامات برای کاهش تبعات شیوع ویروس همه گیر کرونا در گناباد طی این مدت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تسهیلگری برای راه‌اندازی مجدد شرکت تولیدی نیکوپاک در زمینه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده، کمک یه تولید ماسک صورت و دستکش پلاستیکی توسط دو واحد صنعتی با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۴ هزار عدد و پیگیری صدور مجوز برای تولید ژل ضد عفونی کننده بر پایه گیاه آلوئه ورا با ظرفیت تولید روزانه هفت هزار افشانک را از دیگر اقدامات در این مدت برشمرد.

وی گفت: واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف طی چند ماه گذشته در مجموع ۱۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال به آسیب دیدگان کرونا کمک کردند و با هدف جلب کمکهای نقدی و غیر نقدی این بخش پویش مهر ورزی تشکیل شد.

ایزدی افزود: در نیمه نخست امسال و در راستای تحقق جهش تولید و حفظ و صیانت از واحدهای تولیدی برای ۲۱۳ نفر شغل مستقیم در این بخش از شهرستان ایجاد شد که یکصد نفر آن در بخش صنعت و معدن و ۱۱۳ شغل مربوط به بخش تجارت بود.

وی ادامه داد: ۱۷ واحد صنعتی و معدنی برای استفاده از تسهیلات تولید و اشتغال، نوسازی و رونق تولید به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حال تکمیل مدارک هستند که از این میزان ۳۹۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و یا در دست اقدام است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان طرح ابتکاری استاندار سابق خراسان رضوی پیگیری تکمیل ۱۳ طرح نیمه تمام صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و هفت میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۹۴۲ نفر در حوزه صنعت و معدن گناباد در دست انجام است که پنج طرح به بهره برداری رسیده و سه طرح با اعتبار ۹۳ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۴۸ نفر در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت و دو طرح آرا سیلیس و شرکت سفید گوشت پرند نیز با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال طی چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی صدور ۳۰ مجوز جدید صنعتی با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۵۵ نفر را از دیگر اقدامات این اداره طی ۶ ماهه نخست امسال ذکر کرد و افزود: این تعداد نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر تعداد ۱۱۴ درصد و از نظر زمینه اشتغال ۱۰ درصد افزایش داشته است. 

ایزدی صدور هفت پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۸۹ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم یکصد نفر را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و ادامه داد: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر سرمایه گذاری ۵۳ درصد و از نظر اشتغال ۴۲۰ درصد رشد داشته است.

تاکنون هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی شهرستان گناباد سرمایه‌گذاری شده که هم‌اکنون ۱۳ واحد از این تعداد تعطیل هستند.
فعالیت واحدهای صنعتی در گناباد برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. 

سه شهرک و ناحیه صنعتی با ۴۴۷ هکتار زمین، ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه، انبار و سیلو در شهرستان گناباد دایر است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha