بودجه مقابله با سیل در تهران حدود ۷ برابر شده است

تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یکی از بزرگترین اقدامات شهرداری را ایمن کردن پایتخت در برابر سیل عنوان کرد و گفت: بودجه این کار از ابتدای مدیریت کنونی شهر تاکنون حدود هفت برابر شده است.

«صفا صبوری دیلمی » روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: ایمن کردن تهران در برابر سیل در دوره کنونی مدیریت شهری با جدیت پیگیری شد و بودجه مصوب شورای شهر برای این کار از ۲۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۹۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه هفت رودخانه وارد تهران می‌شود، ادامه داد: شهرداری تهران کارهای گسترده‌ای در زیر و روی زمین برای مقابله با سیل احتمالی انجام می‌دهد که از دید مردم و رسانه‌ها مخفی است.

صبوری توضیح داد: سه پل ماشین‌رو از سال گذشته تاکنون در تهران برای جلوگیری از سیل احتمالی جمع‌آوری شده تا درصد خطر کمتر شود و این موضوع در ۱۰ نقطه دیگر نیز دنبال می‌شود؛ یعنی گلوگاه‌هایی که ایجاد سیل می‌کند را جمع می‌کنیم و آب را عبور می‌دهیم.

وی افزود: ۵۳۰ کیلومتر مسیل آب در تهران داریم و باید ۱۷۰ کیلومتر دیگر نیز ساخته شود اما اگر این مسیل‌ها تکمیل نشود، حادثه‌ای شبیه سیل شیراز یا سیل ۶۶ تهران دور از انتظار نخواهد بود.

صبوری یادآور شد: با وجود بارندگی‌های ۲ سال اخیر و رودخانه‌هایی که در تهران وجود دارد، خوشبختانه حادثه‌ای در پایتخت نداشتیم زیرا لایروبی خوبی در این مسیل‌ها انجام شده است.

رفع مشکل آبگرفتگی میدان آزادی 

وی همچنین از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی خبر داد و اضافه کرد: میدان آزادی تهران در مواقع بارندگی به استخری شباهت پیدا می‌کند اما لوله‌گذاری آن در حال انجام است و تا دهه فجر پایان می‌یابد و این مشکل برای همیشه حل می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر با همین سرعت کار کنیم، طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران طی پنج سال آینده تکمیل می‌شود، خاطر نشان کرد: این شبکه در مناطق ۵ و ۲۱ و ۲۲ ناقص است و ما بیشتر تلاشمان را در این محدوده متمرکز کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیش از این نیز با انتقاد از برخی افراد که کار عمرانی در پایتخت را فقط در بزرگراه‌سازی خلاصه می‌کنند، گفته بود که پس از روی کار آمدن مدیریت شهری فعلی در سال ۱۳۹۶ و برگزیدن شعار «تهران شهری برای همه»، رویکرد شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی و بزرگ مقیاس به سمت طرح‌های کوچک و محله‌محور تغییر یافت.

مدیریت شهری کنونی تهران معتقد است که شهر جایی برای زندگی انسان است و از این‌رو باید برای آسایش او ساخته و تکمیل شود، درست برخلاف دوره قبل که شهر بیشتر بر مبنای خودرو تکمیل شده بود؛ از این‌رو در این دوره و به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تقریبا تمامی طرح‌های بجامانده از دوره مدیریت شهری قبل تکمیل شده است که می‌توان از آن جمله به احداث زیرگذر استادمعین و گیشا اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha