۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۶:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84062626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۷ هزار ماسک عمومی در زنجان توزیع شد

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۶:۵۶
کد خبر: 84062626
 ۴۳۷ هزار ماسک عمومی در زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۱۰ روز مهرماه جاری حدود ۴۳۷ هزار ماسک عمومی در استان توزیع شده است که بخشداری ها و دهیاری ها نیز می‌توانند بدون محدودیت پس از واریز مبالغ و هماهنگی ها با واحد مربوطه این کالا را دریافت کنند.

ناصر فغفوری روز یکشنبه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درخصوص نحوه تامین ماسک ارزان قیمت در استان افزود: بالاترین قیمتی که دربخش عرضه این نوع محصول اعلام شده یک هزار و ۳۰۰ تومانی است که در واقع  مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است.

وی یادآورشد: برخی ماسک ها با تبلیغات متعدد و متنوع به رنگ های مختلف در سطح شهر عرضه می شود که این ماسکها مشمول این موضوع نیست و صرفا ماسک های که مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرده اند در ۲ قالب ماسک جراحی برای مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی و دیگری مصارف عموم در نظر گرفته شده است.

این مسؤول ادامه داد: با همکاری واحدهای تولیدی و دستگاه متولی حدود ۵۰ عامل شهرستانی با همکاری فرمانداران تابعه در شهرستان ها وارد عمل شده اند که در  شهر زنجان یک عامل اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی انتخاب شد که زیرمجموعه آن  ۱۰۰ خرده فروش را پوشش می دهد و در مجموع ۱۵۰ عامل توزیع ماسک های مصارفی عمومی را توزیع می کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی چند روز گذشته حدود ۶۰ فقره بازدید از واحدهای صنفی توزیع کننده ماسک انجام گرفته که از این تعداد ۶ مورد متخلف شناسایی و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.

فغفوری افزود: در سامانه های شکایات نیز طی ۱۰ روز اول مهر هیچ نوع شکایتی مبنی بر گرانفروشی و نبود ماسک ثبت نشده و این در حالی است که هم اکنون  ۱.۵ میلیون ماسک در استان انبار شده است که در صورت نیاز، بخش های مختلف بدون هیچ محدودیتی می توانند برای دریافت این کالا اقدام کنند.

وی با اشاره به بازدید میدانی اخیر از سطح شهر نیز اظهار داشت: گروه های جهادی در قالب چادرهای برپا شهده به وفور ماسک مورد نیاز مردم را به قیمت یکهزار تومان  را توزیع می کنند که بازدید از داروخانه ها نیز صرفا با هماهنگی بازرسان دانشگاه علوم و پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام می گیرد.

به گفته این مسؤول، طبق بازدیدها  ماسک مورد نیاز در میدان انقلاب و بازار شهر زنجان به میزان زیادی عرضه شده که در تولید این نوع کالا هیچ مشکلی وجود ندارد.

این مسؤول همچنین در ارتباط با روش های مختلف ثبت شکایات نیز گفت: روش های مختلفی برای اطلاع از قیمت های متعارف و قیمت های کالاهای اساسی که مشمول قیمت گذاری هستند وجود دارد که از جمله آن می توان به سامانه تلفنی ۱۲۴ اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این سامانه تا ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بصورت حضوری و پس از آن به صورت ضبط شده موارد ثبت شکایات را انجام می دهد که در واقع ۲۴ ساعته در اختیار شهروندان قرار دارد و از طرفی سایت اینترنتی ۱۲۴.ir دارای قابلیت و سرعت بالایی است که علاوه بر نرخ های مشمول قیمت گذاری برای بقیه کالاها نیز قیمت های متعارفی را اعلام و شکایات را نیز ثبت می کند که بطور دقیق محل واحد صنفی و نوع کالا درج و نتیجه پیامکی از طریق شماره همراه درج شده اطلاع رسانی می شود.

فغفوری  خاطرنشان کرد: علاوه بر آن می توان قیمت های مختلف کالاها را مشاهده کرد که افراد در صورت شکایت می توانند موارد را ثبت کنند، اپلکیشن آپ نیز با قابلیت اعلام قیمت های مصوب متعارف هم ثبت شکایت در کشور راه اندازی شده است.

به گفته وی، شماره تلفن ۱۳۵ اداره کل تعزیزت حکومتی استان تمامی شکایات را ثبت می کند و علاوه بر آن بازرسان اتاقهای اصناف مرکز استان و شهرستان و مراجعه حضوری به سازمان صمت نیز از دیگر راه های ثبت شکایات و پیگیری های لازم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha