۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84053137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است

گچساران- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای استان پیش بینی شده که هیچ میزانی از آن ابلاغ نشده است ،گفت:ادامه روند توسعه روستاهای این خطه نیازمند تخصیص اعتبار است. قصص

غلامرضا امیدوار روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا این اعتبار از محل بودجه های ملی،توازن و استانی برای بهسازی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:طرح هادی تاکنون در ۳۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:این تعداد طرح هادی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های هشت گانه استان اجرا شده است.

وی عنوان کرد:جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

امیدوار با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد اظهار داشت: ۳۷۰ روستای استان نیازمند اجرای طرح هادی است که تحقق این امر نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی بیان کرد:هم اکنون طرح هادی در ۱۹۰ روستای این استان در دست اجراست که از این تعداد ۴۰ مورد در شهرستان گچساران است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون آسفالت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزارمتر مربع  از معابر روستاهای این استان با قیر رایگان انجام شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است.

امیدوار گفت: طرح هادی ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان تاکنون تهیه شده است.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۱۴ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تأثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha