۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84038266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حکیم: عراق آمادگی و توانایی حل نزاع‌های منطقه را دارد

بغداد - ایرنا - «سید عمار حکیم»، رهبر «جریان حکمت ملی» عراق، در دیدار با هیاتی از اتحادیه اروپا تاکید کرد که کشورش آمادگی و توانایی حل و فصل اختلافات و نزاع‌های منطقه را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، حکیم روز دوشنبه در این دیدار، روابط عراق و اتحادیه اروپا را بررسی و بر ضرورت هم‌افزایی میان دو طرف و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عرصه بازسازی عراق تأکید کرد.
در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق انجام شد، حکیم گفت که اتحادیه اروپا با وزنه سیاسی و اجتماعی خود و روابط تاریخی‌اش با کشورهای منطقه، برای عراق اهمیت بسیاری دارد.
وی افزود که عراق در مسیر تثبیت و تقویت تجربه دمکراتیک خود می‌کوشد و می‌تواند چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند و با روابط دوستانه‌اش با همه کشورها به تحقق مصالح مشترک کمک و منافع ملی‌اش را تضمین و حاکمیت سرزمینی عراق را حفظ کند.
حکیم همچنین خواستار افزایش نقش اتحادیه اروپا در کاهش تنش‌های منطقه‌ای و واداشتن طرف‌ها به مذاکره و یافتن وجوه اشتراک و پررنگ کردن آن در برابر موارد اختلافی شد و گفت که عراق با میراث تمدنی و جایگاه سیاسی و راهبردی خود آمادگی و توانایی بر عهده گرفتن نقشی مهم برای حل نزاع‌های منطقه را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha