۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84024358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز جمعه تنها در یک شهر خراسان شمالی برگزار نمی‌شود

بجنورد- ایرنا- مسوول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، روز ۱۴ شهریورماه، به جز شیروان، در ۱۵ نقطه دیگر استان که وضعیت کرونایی سفید و زرد دارند، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، نماز جمعه در شهرهایی که به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت سفید و زرد، هستند برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شیروان وضعیت قرمز کرونایی دارد، افزود: بر این اساس این شهر از برگزاری آیین نماز جمعه این هفته مستثنی شده است.

حجت الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و از ورود اطفال و کهنسالان و افراد با بیماری های زمینه ای و یا افراد با علائم تب به مکان برگزاری این آیین عبادی و سیاسی، ممنوعیت به عمل می آید.

مسوول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نماز جمعه با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک برای نمازگزاران اجباری است.

جمعه پیش نماز جمعه در ۲ شهر بجنورد و شیروان برگزار نشده بود.

در خراسان شمالی، نماز جمعه در ۱۶ مرکز اقامه می‌شود و ۶ هزار تا ۱۲ هزار نفر از مردم در این آیین عبادی و سیاسی شرکت می‌کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان خراسان از اوایل مردادماه درگیر شرایط قرمز کرونایی شده که تاکنون از این وضعیت رهایی نیافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha