گفت‌وگوی صمیمانه اهالی رسانه با رئیس‌جمهور استمرار یابد

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به نشست اهالی رسانه با رئیس جمهوری، آن را فرصتی برای تعامل وگفت‌وگو مردم با رئیس قوه مجریه از طریق مجرای فراگیر و پرنفوذ رسانه دانست و ابراز امیدواری کرد: اینگونه تعاملات به سلسله نشست‌های گفت‌وگوهای صمیمانه اهالی رسانه با رئیس‌جمهور تبدیل شده و همچنان استمرار داشته باشد.

نشست خبری رئیس جمهوری با مدیران ارشد رسانه ها چهارم شهریور برگزار شد. نشستی که در سال پایانی دولت دوازدهم هم مروری کوتاه بر شرایط هفت سال گذشته کشور بود و هم تبیین اجمالی اقدامات دولت های اول و دوم تدبیر و امید برای بهبود این شرایط.

در این دیدار مدیران ارشد رسانه ای پرسش های خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند و رئیس‌جمهوری تا حد امکان به آن ها پاسخ های روشن داد. در این دیدار مدیران رسانه‌ای مدیران عامل خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، ایلنا، مهر، فارس و تسنیم و مدیران مسئول روزنامه‌های ایران، دنیای اقتصاد، اطلاعات، شرق، اعتماد و همشهری حضور داشتند.

علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در یادداشتی اختصاصی برای ایرنا از این نشست نوشت:

روز سه‌شنبه، چهارم شهریور، در اقدامی بی‌سابقه و قابل تقدیر برخلاف سنت دیرین سال‌های گذشته، این بار مدیران رسانه‌ها بودند که بر صندلی خبرنگاران در کنار رئیس‌جمهور قرار گرفتند تا سؤالات راهبردی و اساسی رسانه‌ها که اغلب با تحلیل و اظهارنظر و برخاسته از تجربه سال‌ها کار حرفه‌ای بود را با رئیس‌جمهور مطرح کنند که هفت‌سال کشور را با همه مشکلات و توفیقات تلخ و شیرین اداره کرده و در سال پایانی این مسیر قصد دارد کارنامه موفقی را ارائه دهد.

در این جلسه صمیمانه همراهی، سعه صدر و متانت رئیس‌جمهور تحسین‌برانگیز بود و مدیران رسانه‌ها که خوشبختانه از همه طیف‌های سیاسی انتخاب شده بودند، بر این فضای صمیمی افزودند.

جریان این ماراتن خبری نسبتا طولانی که بیش از دوساعت گفت و شنود اهالی رسانه با رئیس‌جمهورشان را به همراه داشت، بدون اطلاع حاضران، به‌صورت مستقیم از شبکه خبر پخش می‌شد و همه مشتاقان با محتوای سؤالات و پاسخ‌ها همراه بودند که می توان آن را از  دیگر نکات برجسته این نشست برشمرد.

اگرچه مشکلات پدیدآمده ناشی از ویروس منحوس کرونا موجب عدم حضور تمامی رسانه‌ها در این نشست بود، پرسش و پاسخ‌های طولانی هم موجب شد، همه مدیران مسئول حاضر در جلسه موفق به طرح پرسش خود نشوند، اما خوشبختانه موافقت با استمرار این روش، این امید را همچنان زنده نگه می‌دارد که در یک‌سالِ باقیمانده، برگزاری مجدد این جلسات، سنتی شود تا مدیران مسئول در این دوره و دوره‌های بعد بتوانند رودررو با رئیس‌جمهور بدون مانع، مسائل و پیشنهادهای مورد نظر خود را با رئیس‌جمهور در میان گذاشته و پاسخ و تحلیل ایشان را داشته باشند.

از سویی دیگر پاسخ‌های دقیق و متقن و بدون‌تکلف و کاربردی رئیس‌جمهور در این نشست، نشان از آمادگی همیشگی جناب روحانی داشت؛ به‌نحوی‌که پس از اتمام نشست در چهره رئیس‌جمهور و همراهان و البته مدیران مسئول رسانه‌ها رضایت از برپایی چنین نشستی قابل مشاهده بود.

امید که با زنده نگاه داشتن این سنت در روزهای باقیمانده و در آینده نزدیک، این گفت‌وگوهای صمیمانه اهالی رسانه با رئیس‌جمهور همچنان استمرار یافته و این نشست‌ها فرصتی باشد تا رئیس‌جمهور محترم بتوانند از طریق مجرای فراگیر و پرنفوذ رسانه، بیش از پیش با مردم گفت‌وگو و تعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha