استاندار: برای ۴۹۵۰ نقطه در فارس کُد تقسیمات کشوری صادر شد

شیراز-ایرنا-استاندار فارس با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه در این استان برای طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری شناسایی شده، گفت:در قالب این طرح برای بیش از چهار هزار ۹۵۰ منطقه در فارس کُد و شناسنامه صادر شده است.

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در حاشیه رونمایی از طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری که به صورت ویدیو کنفراس با حضور وزیر کشور و سایر استانداران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری امروز توسط وزیر کشور در نقاط مختلف ایران از جمله استان فارس رونمایی شد.

استاندار فارس افزود: برای به انجام رسیدن این طرح، ۲ سال در فارس تلاش‌های مستمر صورت گرفت تا کُد شناسایی برای عناصر تقسیمات کشوری این استان صادر شود.

وی ادامه داد: استان، شهرستان، بخش، دهستان، روستا، مکان، مزرعه و مزرعه مستقل، سلسله مراتب طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری را تشکیل می‌دهد.

رحیمی، با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه در استان فارس طبق این طرح شناسایی شده است، گفت: برای بیش از چهار هزار ۹۵۰ نقطه در این استان کُد و شناسنامه صادر شده و کار کُدگذاری سایر مناطق نیز در حال انجام است.

استاندار فارس اضافه کرد: در قالب اجرای طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، ۱۳۰ روستای جابه جا شده و خالی از سکنه نیز در این استان شناسایی شده است.

رحیمی، در مورد مزیت‌های این طرح بیان داشت: بی‌شک داشتن شناسنامه و کُد مشخص برای هر منطقه به هویت بخشی مناطق کمک خواهد کرد و به ویژه در مباحثی مانند برنامه‌ریزی برای آینده، توسعه متوازن و عادلانه امکانات و خدمات نیز به مدیران کمک خواهد کرد.

استاندار فارس ادامه داد: اگر شناخت دقیقی نسبت به مناطق مختلف وجود داشته باشد، می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کامل‌تری برای توسعه مناطق مختلف انجام داد ضمن اینکه در ارتباط با تقسیمات کشوری عناصر مختلفی دخیل است و اگر نقطه‌ای به عنوان شهر شناخته شود دارای محدوده و حریم خواهد بود که این موضوع منفعت‌های زیادی نیز برای ساکنان ایجاد می‌کند و عملا طرح کُدگذاری می تواند تسهیل کننده برنامه‌ریزی‌ها در آینده باشد.

رحیمی، درباره حواشی کُدگذاری مناطق و موضوع تقسیمات کشوری نیز بیان کرد: در تقسیمات کشوری ممکن است اختلافاتی نیز وجود داشته باشد که نظر قانون در این باره شرط است و همچنین در استان فارس تلاش می‌شود اینگونه اختلافات رفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha