انتخابات مجلس دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد  

یاسوج- ایرنا- رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی امروز سه شنبه و همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد.  

سید نظام مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این انتخابات برای نخستین بار و به دلیل شیوع بیماری کرونا به  صورت الکترونیکی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. 

وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات در کهگیلویه و  بویراحمد از سوی مسؤولان سازمان دانش آموزی استان از  چند ماه قبل اندیشیده شد.  

رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نامزدهای این انتخابات در استان شامل دانش آموزان پسر و دختر مقطع  تحصیلی متوسطه دوم از چهار تا هشت مردادماه ۱۳۹۹ تبلیغات خود اعم از فیلم، عکس، برنامه ها و اهداف را در قالب فایل پی.دی.اف در سامانه  سازمان دانش آموزی استان بارگذاری کردند. 

مرادی عنوان کرد: صلاحیت نامزدهای این انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد ۹ مردادماه امسال بررسی شد.  

وی ابراز داشت: نامزدهای تأیید صلاحیت شده این انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد از ۱۰ تا ۱۲ مردادماه امسال تبلیغات خود را انجام  دادند.  

رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهلت تبلیغات این انتخابات در استان ساعت ۲۴ روز ۱۲ مردادماه امسال به پایان  رسید.  

مرادی اظهار داشت: دانش ‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور  وارد سامانه سازمان دانش آموزی استان شده و رأی خود را اعلام کردند.  

وی افزود: برخی از مهمترین مزایای برگزاری این انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد به صورت الکترونیکی شامل سرعت در شمارش آرا،  افزایش شفافیت، ایجاد فرصت برابر برای دانش ‌آموزان استان به منظور اعلام رأی و نظارت دقیق بر روند انجام آن بوده است.  

رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نتایج این انتخابات در استان چهارشنبه ۱۵ مردادماه امسال مشخص و اعلام می  شود.  

مرادی عنوان کرد: ۲۴ دانش آموز پسر و ۲۵ دانش آموز دختر مقطع تحصیلی متوسطه دوم از ۱۳ شهرستان و منطقه آموزشی کهگیلویه و  بویراحمد نامزد این انتخابات بودند. 

وی ابراز داشت: پس از رأی گیری ۲ نفر شامل یک پسر و یک دختر به عنوان نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وارد مجلس دانش ‌آموزی  کشور می‌ شوند. 

تعداد دانش آموزان پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ افزون بر ۱۶۱  هزار نفر بوده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha