۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83887419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا مسابقات بین المللی کاراته در کرمانشاه را لغو کرد

کرمانشاه- ایرنا- رییس هیات کاراته استان کرمانشاه گفت: برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی با حضور حداقل پنج کشور اروپایی را در کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده بودیم اما شیوع کرونا امکان برگزاری این رویداد را از ما گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید نصرالهی روز سه شنبه در نشستی خبری اظهارداشت: برنامه های زیادی برای امسال طراحی و تدوین کرده بودیم اما متاسفانه کرونا امکان اجرای آن ها را از ما گرفت.
وی افزود: تداوم برگزاری کلاس های آموزش مربی گری و داوری دیگر برنامه پیش‌بینی شده بود اما شیوع بیماری کرونا این اجازه را تاکنون نداده است.

نصرالهی خاطرنشان کرد: سال گذشته و قبل از شیوع کرونا موفق شدیم یک دوره آموزش مربی گری و داوری را با حضور مدرسان ممتاز کشوری برگزار کینم و در هر کدام آنها بیش از ۳۰۰ شرکت کننده داشتیم. 

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه، تقویت هیات های شهرستانی را از دیگر برنامه های ندوین شده سال جاری اعلام و تصریح کرد: اگر کرونا اجازه دهد حتما آن را عملیاتی می کنیم.

وی گفت: با این حال و در دوران شیوع کرونا یک دوره مسابقات کاراته به صورت مجازی و با شرکت ۲۵۰ ورزشکار از سراسر استان برگزار کردیم که دوره بسیار خوبی دارد به گونه ای که کار داوری آن حدود یک هفته به طول انجامید.

نصرالهی یادآوری کرد: در مسابقات کاراته مجازی کشور نیز ورزشکاران دختر ما موفق به کسب چهار مدال برنز شدند.

رییس هیات کاراته کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود بیش از پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در این هیات، گفت: در این خصوص جزو چهار- پنج هیات برتر هستیم.

وی یادآوری کرد: از لحاظ تعداد مربی و داور نیز شرایط خوبی داریم که متاسفانه شیوع کرونا وضعیت معیشتی بسیاری از آنها به خصوص مربیان را تحت تاثیر قرار داده است.

نصرالهی، همچنین خواستار اختصاص تسهیلات به مربیان همه هیات های ورزشی شد و گفت: آنها در همه این سال ها زحمات زیادی برای ورزش و تربیت قهرمانان ورزشی کشیده اند و شایسته نیست در چنین مواقعی با رنج و سختی زندگی خود را بگذرانند.

این مسوول همچنین خواستار حمایت بیشتر از قهرمانان ورزشی شد و گفت: بیشتر آنها دغدغه شغل و کسب درآمد پایدار دارند چرا که می دانند عمر دوران قهرمانی کوتاه است.

وی ادامه داد: سال ها قبل وزارت نفت تعدادی از قهرمانان ورزشی را به استخدام خود درآورد اما متاسفانه پس از مدت کوتاهی این کار متوقف شد اما امیدوارم با رایزنی نمایندگان استان طرح استخدام قهرمانان ملی دوباره کلید بخورد.

نصرالهی، همچنین خواستار تلاش نمایندگان استان در مجلس برای حمایت بخش های دولتی و خصوصی از ورزش کرمانشاه شد و گفت: هرقدر بتوانیم تیم های بیشتری در لیگ های برتر داشته باشیم به توسعه و پیشرفت ورزش کمک کرده ایم. 

سرخط اخبار استان‌ها