۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 83886871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلنگ شکارشده مربوط به استان سمنان نیست

شاهرود - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت : پلنگی که به خاطر پوستش توسط متخلفان کشته شده ، مربوط به حیات وحش حوزه استان سمنان نیست.

به گزارش ایرنا ، از ۲ روز گذشته خبری به نقل از رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود مبنی بر کشف پوست یک قلاده پلنگ در این شهرستان در حال انتشار است.

 علی‌اکبر قربانلو عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : پوست پلنگ کشف شده آغشته به برگ درختانی است که آن گونه‌ها در حوزه منابع طبیعی استان سمنان وجود ندارد.

 وی با بیان این که از مکان دقیق شکار پلنگ به خاطر سوء استفاده برخی افراد سودجو معذور است، ادامه داد: با توجه به این که پوست پلنگ تازه بوده و هنوز دباغی نشده ، بیانگر اینست که این حیوان بتازگی کشته شده است.

رییس حفاظت محیط زیست شاهرود در باره چگونگی کشف پوست پلنگ نیز گفت : بدنبال برخی اقدامات اطلاعاتی و پیگیری کارشناسان این اداره ، با فردی که ادعای فروش پوست پلنگ داشت ، قرار معامله صوری گذاشته شده و دستگیر گردید.

  وی در باره شناسایی شکارچی متخلف نیز گفت : با پیگیری های انجام شده سرنخ‌های مهمی کشف شده و فرد خاطی بزودی دستگیر خواهد شد.

به گفته وی ، پلنگ کشته شده ماده و بین چهار تا پنج سال سن داشته است.

قربانلو مبلغ خسارت شکار پلنگ را یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت : براساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید علاوه بر جزای نقدی ، حبس از سه ماه تا ۲سال بنابه تشخیص مقام قضایی در انتظار متخلف یا متخلفان است.

شهرستان شاهرود دارای چند منطقه حفاظت شده مانند خارتوران ، چلدختر و تپال است که پرندگان ، خزندگان و حیوانات در معرض انقراض هم در آن ها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha