۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83884541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضای سبز شهرکرد در آستانه خشک شدن قرار دارد

۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83884541
فضای سبز شهرکرد در آستانه خشک شدن قرار دارد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به خشکسالی‌های اخیر گفت: خشکیدگی ۴۰ درصد فضای سبز مرکز چهارمحال و بختیاری تا یک سال دیگر دور از انتظار نیست و این بخش در آستانه خشک شدن قرار دارد.

سید رضا هاشمی شامگاه شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: هم‌اکنون سه حلقه چاه آب در شهرکرد خشک شده است و یک حلقه چاه دیگر در آستانه خشکیدگی قرار دارد که فضای سبز را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به استفاده برخی از استانها از آبیاری غرقابی برای کشت‌های توده‌ای افزود: هم‌اینک شهرداری شهرکرد برای نگهداری فضای سبز موجود با مشکل جدی روبه‌رو است.

رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز با اشاره به تعطیلی فعالیت کیوسک‌های مستقر در پارک‌های شهر به‌ علت شیوع ویروس کرونا گفت: با تشخیص سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهرداری، قرارداد مستاجران این کیوسک‌ها با هدف جلوگیری از فشار مالی بر آنان فسخ می‌شود.

حیدر علی‌پور تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، پارک‌های شهر همزمان با سراسر کشور تعطیل شد و مستاجران کیوسک‌های مستقر در پارک‌ها دچار خسارت شدند که توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

وی یادآور شد: به‌‎ همین منظور این افراد می‌توانند قرارداد خود را فسخ و با شرایط جدید نسبت به اجاره کیوسک در پارک‌ها اقدام کنند.

طیبه شریفی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تنها شرط فسخ قرارداد این افراد، موافقت سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهرداری است و کیوسک‌هایی که در این مدت تعطیل نبوده‌اند باید براساس قرارداد نسبت به پرداخت اجاره بها اقدام کنند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز با انتقاد از طولانی شدن روند اجرایی برخی طرح‌های عمرانی شهرداری گفت: تکمیل پروژه مقابل امام‌زادگان دو خاتون (س) تاکنون یک سال و نیم به‌طول انجامیده است.

فرهاد رئیسی تصریح کرد: نبود هماهنگی بین سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: تسریع در روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از ظطرح‌های عمرانی شهردرای شهرکرد در دستور کار مسولان مرتبط قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha